رویارویی غول‌های دیجیتالی آمریکا و ایتالیا

گروه اقتصادی: نهاد تنظیم مقررات رقابت و ضد انحصار ایتالیا(پلیس رقابت) اعلام کرد که شرکت گوگل را به دلیل سوء استفاده از سلطه خود بر بازار بیش از ۱۰۰ میلیون یورو جریمه کرده است. این جریمه که بالغ بر ۱۰۲ میلیون و ۸۴ هزار یورو اعلام شده به دلیل امتناع گوگل از ارائه اپلیکینش‌های رقیب […]

گروه اقتصادی: نهاد تنظیم مقررات رقابت و ضد انحصار ایتالیا(پلیس رقابت) اعلام کرد که شرکت گوگل را به دلیل سوء استفاده از سلطه خود بر بازار بیش از ۱۰۰ میلیون یورو جریمه کرده است.
این جریمه که بالغ بر ۱۰۲ میلیون و ۸۴ هزار یورو اعلام شده به دلیل امتناع گوگل از ارائه اپلیکینش‌های رقیب برای تسهیل جستجوی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در بستر(پلت‌فرم) گوگل پلی(Google Play) وضع شده است.
نتایج تحقیقات دو ساله نهاد تنظیم مقررات رقابت و ضد انحصار ایتالیا نشان می‌دهد که گوگل از صدور اجازه عرضه برنامه جویس‌پس(JuicePass) را در فروشگاه برخط(آنلاین) خود برای عرضه اپلیکیشن‌ها امتناع کرده است؛ برنامه‌ای که توسط غول ایتالیایی انرژی، انل(Enel) طراحی شده و قابل استفاده در سیستم عامل اندروید است. این در حالی است که حدود سه چهارم ایتالیایی‌ها از تلفن‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید(Android) استفاده می‌کنند.
جویس‌پس خدمات گسترده‌ای را از جمله یافتن ایستگاه شارژ تا مدیریت شارژ و رزرو ایستگاه را به دارندگان خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند و رقیبی جدی برای برنامه گوگل مپس(Google Maps) محسوب می‌شود که تنها دارای امکان جستجوی ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی است.