افتتاح ۳۰ هزار شعبه فروش شیائومی تا ۳ سال آینده

شرکت سازنده تلفن هوشمند چینی شیائومی برای تحرک بخشیدن به رشد فروش داخلی در بازار بسیار رقابتی، هزاران شعبه فروش افتتاح می کند.

به گزارش ایسنا، شیائومی ۳۰ اکتبر ده هزارمین شعبه فروش خود را افتتاح کرد و هدف جدیدی برای گشایش ۳۰ هزار شعبه در دو تا سه سال آینده تعیین کرد.

فروشگاه های فیزیکی تغییر رویکردی برای این شرکت محسوب می شوند که با پیشگام شدن در فروش آنلاین تلفن هوشمند به سرعت رشد کرد و نشان می دهد بعضی از شرکت های چینی چگونه به کند شدن رشد مصرف و کندی رشد اقتصادی واکنش نشان می دهند.

به گفته تحلیلگران، اما این رویکرد چالش‌هایی را در قالب هزینه‌های بالاتر تبلیغات و فهرست اموال دارد.

شانگ جین، مدیرکل خرده فروشی شیائومی برای چین به رویترز گفت: در آینده استراتژی این شرکت به سمت توانمندی‌های فروش غیراینترنتی پیش می رود. هدف اولیه ما این است که فروش غیراینترنتی ما حجم مشابه فروش آنلاین را داشته باشد.

شیائومی موفق شده است حضورش را در بازارهای خارجی گسترش دهد اما به دلیل حضور غیراینترنتی ضعیف‌تر، در بازار داخلی عقب‌تر از رقیبان بزرگتری مانند اوپو و Vivo قرار دارد. حدود ۷۰ درصد از کل تلفن های هوشمند در چین به صورت غیراینترنتی خریداری می شود در حالی که تنها ۳۰ درصد از فروش شیائومی آفلاین است.

شعبه‌های فروش جدید شیائومی همچنین دستگاه های خانگی و دوربین هایی با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه می کنند که حاشیه سود بالاتری نسبت به تلفن های هوشمند دارند. تحلیلگران می گویند حاشیه سود این دستگاه ها ۱۵ درصد بالاتر است و شیائومی را از رقیبانش متمایز می کند.

شیائومی امیدوار است فروشگاه های جدیدش به نمایشگاه هایی برای خودروهای برقی تبدیل شود که آخرین پروژه کارآفرینی بزرگ لی جون، موسس شیائومی خواهد بود. این شرکت قصد دارد تولید انبوه خودروهای برقی را تا سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

شیائومی مدل فروش آنلاین را به دلیل پایین ماندن هزینه‌ها و عدم نیاز به شبکه هایی از توزیع کنندگان دنبال کرده است. این استراتژی به این شرکت کمک کرد از زمان تولدش در سال ۲۰۱۰ به سرعت رشد کند. طبق آمار شرکت تحقیقات بازار Canalys، این شرکت در سه ماهه دوم از اپل سبقت گرفت و دومین سازنده تلفن هوشمند بزرگ جهان شد.

با این حال در بازار داخلی چین که بزرگترین بازار جهان است از رتبه نخست در سال ۲۰۱۵ به رتبه چهارم در سه ماهه سوم افول کرد و پس از Vivo، اوپو و آنر قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای حفظ سهم خود در بازار داخلی به سختی تلاش کرده است و در این راستا شعبه‌های فروش افتتاح کرده است. شیائومی نخستین فروشگاه خود در چین را در سال ۲۰۱۵ افتتاح کرد اما بسیار عقب‌تر از اوپو و Vivo قرار دارد که متعلق به شرکت بی بی کی الکترونیکس هستند. شانگ اعلام کرده که این دو رقیب اکنون حدود ۲۰۰ هزار شعبه در چین دارند.

انتهای پیام