مهمترین عامل اثربخشی فعالیتهای روابط عمومی، باور و پویایی است
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات گفت: روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا خودمان را دراین عرصه بازیایی کنیم و با شناسایی نقاط قوت و ضعف، حرکت پیشرونده و رو به جلو داشته باشیم، بدون روابط عمومی پویا، سازمان در کسب و کار خود موفق و اثربخش نخواهد بود.
به گزارش ایسنا، محمدرضا بیدخام به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی مغز متفکر، گوش شنوا، چشم بینا، زبان گویا، دست اجرا و قلب تپنده یک سازمان است، جملاتی زیبا که در عمل، در سازو کارهای اداری به طور کامل محقق نمیشود. یکی از از مهمترین عوامل برای توسعه روابط عمومی تاثیرگذار، باور است. باور به قدرت روابط عمومی در ایجاد تغییر و کنش از جانب رهبران سازمانی در درجه اول و پس از آن ادارهکنندگان و کارشناسان روابط عمومی.
وی اظهار کرد: اینکه ما بتوانیم از یک روابط عمومی راکد، عبور کنیم و با روابط عمومی توجیهگر خداحافظی، گام مهمی است، تا در چینش پازل سازمانی جزو بخشهای اصلی و تاثیرگذار سازمان باقی بمانیم. به زبان ساده اگر حذف روابط عمومی به هر دلیلی کمیت سازمان را لنگ کرد و مسیر حرکت را متزلزل، آن وقت است که میتوانیم ادعا کنیم از کَمیتگرایی فاصله گرفتهایم و در جهت رسیدن به فضای حرفهای روابط عمومی در تلاشیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ادامه داد: از سویی دیگر با توجه به شرایط کنونی جامعه در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ. هر روز سازمانها و شرکتها اعم از خصوصی و دولتی با بحرانها و چالشهای فراوانی مواجهند که در این مواقع، نقش روابط عمومی آنلاین و گوش به زنگ، خودنمایی میکند. همچنین درباره ارتباطات درونسازمانی و نقش روابط عمومی، اگر در مسیر شناخت نیازهای نیروی انسانی و رفع مشکلات آنها حرکت نکنیم. در درازمدت، بهرهوری پوستهای و گزارشمحور، جایگزین نگاههای عمیق و آیندهنگر خواهد شد و ما را از اهداف اصلی شرکت، دور خواهد کرد.
بیدخام بیان کرد: درباره ساختار درونی روابط عمومیها هم نکاتی قابل توجه است. هر سازمانی که در روابط عمومیش مهر و صفا و تلاش برای حرکت تیمی وجود نداشته باشد؛ رو به اضمحلال خواهد رفت، چراکه کار در این حوزه انگیزه و عشق میخواهد و آدمهای پای کار. عرصهای که مدیریت و در عین حال رهبری در آن عزمی جزم و صبر ایوب میخواهد تا در برابر هر مدل انتقاد، پیشنهاد و حوادث غیرمترقبه، خم به ابرو نیاوری، مهارت حل مسئله داشته باشی و بتوانی با گرفتن بهترین تصمیمها و پاسخگویی (آن هم در زمان مناسب)، مشاور واقعی مدیریت یک شرکت باشی.
وی افزود: دراین میان، واحد ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده مخابرات، در مسیر روابط عمومی تجاری و پویا و در عین حال خدمترسان به مردم ایران اسلامی در حال حرکت است و در این سالهای سخت و پرفراز و نشیب، به حد بضاعت، توان خود را به کار گرفته است تا با شناسایی نیازهای مشتریان و ذینفعان و انتقال آن به بخشهای مرتبط، مسیر حرکت و سرعت انجام کار را آسان کند و در عین حال برند شرکت مخابرات ایران را سرپا نگه دارد و شاید هم پرآوازه کند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ادامه داد: البته این نکته هم قابل توجه است که در بسیاری موارد این واحد، علاوه بر انجام وظایف خود، نگاه فراگیر به بخشهای مختلف شرکت دارد و با پوشش فعالیتهای بر زمین مانده، برای حرکت رو به جلو و پایدار، تلاش میکند. همچنین توجه به حوزه روابط عمومی در استانها، از دیگر محورهای مهم کار در روابط عمومی شرکت مخابرات ایران است. تا مسوولان شرکت در جریان موفقیتها و احیانا کم و کاستیهای خدمات استانی قرار گیرند، حوزهای که همیشه در تصویری نامعلوم کمتر به آن پرداخته شده است.
طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، بیدخام خاطرنشان کرد: بدین منظور روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درتلاش است مردم ایران را در یک قاب واحد، برای خدمترسانی و پاسخگویی ببیند و یاریدهنده خدمتگزاران این شرکت باشد تا به مدد حضرت حق، مسیر عدالت ارتباطی و کاهش شکاف امکانات را به حداقل ممکن برساند.
وی اظهار کرد: درپایان خداراشاکرم که به مدد همکاران عزیزم درحوزه ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران، تلاش کردهایم وزنه خدمترسانی و تلاش برای توسعه ارتباطات کشور را هر روز سنگینتر کنیم و با ایجاد خلاقیت و نوآوری، پاسخگوی ذینفعان محترم باشیم. از همه همکارانم درحوزه ارتباطات و اموربین الملل و روابط عمومی مناطق مخابراتی شرکت مخابرات ایران بواسطه تلاش در مسیر حرفه ای شدن و کسب رتبه های اول ارزیابی دوره های اخیر شرکت مخابرات ایران ، تشکر میکنم. همچنین از مدیران دلسوز و تلاشگر که همواره مشوق و تسهیلکننده فعالیتهای واحد ارتباطات و امور بینالملل، بودهاند کمال تشکر را دارم.
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰