دلایل کمبود روغن در بازار خوزستان چیست؟

خوزستان - سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی خوزستان گفت: اکثر فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های پخش و توزیع روغن در سطح استان، روغن مورد نیاز خود را از کارخانجات خارج از خوزستان دریافت می کنند که این تولیدکنندگان به دلایل‌ مختلف از جمله کمبود روغن خام، تولید و عرضه خود را کاهش دادند.

کلمه نیوز – علی رحم کریمی سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی خوزستان در خصوص مشکل کمبود روغن در استان گفت: بیش از ۷۰ درصد روغن خوراکی مورد نیاز استان از کارخانجات خارج از خوزستان تامین می شود.

 

وی افزود: به نوعی که اکثر فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های پخش و توزیع روغن در سطح استان، روغن مورد نیاز خود را از کارخانجات خارج از خوزستان دریافت می کنند.

 

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی خوزستان گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته این کارخانجات به دلایل‌ مختلف از جمله کمبود روغن خام، تولید و عرضه خود را کاهش دادند که با پیگیری هایی که از سوی وزارت جهاد صورت گرفته این موضوع‌ در چند روز آینده برطرف خواهد شد.

 

کریمی ورود ۲۰۰ هزارتن روغن خام از بندر امام خمینی(ره) را برای کارخانجات خارج از استان دانست و ادامه داد: با تامین مواد اولیه، کارخانجات تولید روغن در استان با تمام ظرفیت در حال تولید هستند که عمده تولید آن ها نیز در سطح خوزستان عرضه می شود.

 

وی بیان اینکه عمده برند های مصرفی روغن در خوزستان مربوط به کارخانجات خارج از استان هستند، گفت: اگر چالش های موجود با تولیدکنندگان روغن در خارج از خوزستان رفع شود؛ عرضه روغن به روال عادی بر میگردد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین سهم روغن مصرفی صنف قناد و شیرینی پز استان تامین شده است.

 

کریمی در خصوص افزایش قیمت روغن نیز بیان کرد: تاکنون قیمت روغن هیچگونه افزایش نداشته است و با همان قیمت اسفندماه تولید و عرضه می شود.