معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال منابع مالی در سال جاری به اجرای طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی

مرکزی_ کلمه نیوز_ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال منابع مالی در سال مالی جاری به اجرای طرح‌های آبخیزداری این استان خبر داد.

رضا عظیمی افزود: عملیات اجرایی ۱۲ طرح خاکی و گابیونی با تخصیص این اعتبارات در ۶ حوزه آبخیز در شهرستان‌های شازند، خمین، کمیجان، زرندیه و ساوه آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است.

وی ابراز کرد: پیش بینی می شود بهره برداری از این طرح‌ها خردادماه امسال آغاز و با بهره برداری از این طرح‌ها ۸۰۰ هزار متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی روان‌آب‌های سطحی استان افزوده شود.

عظیمی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با انجام مطالعه این طرح‌ها، عملیات اجرایی آنها سال آینده در استان مرکزی آغاز شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود ۴۶۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات محرومیت زدایی امسال به این استان اختصاص یابد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: با مطالعه چهار طرح آبخیزداری شامل اجرای طرح پارک آبخیز مودر اراک، طرح آبخیز نوده خنداب، طرح آبخیزداری داران تفرش و داغکندی ساوه در دستور کار قرار دارد و قرارداد مطالعه ۲ طرح با پیمانکار منعقد و مطالعه بقیه طرح‌ها ماه آینده آغاز می شود.