ساخت و تحویل اولین شناور پشتیبان صیادی کاملاً ایرانی
سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو در این مراسم گفت: این پروژه از طراحی پایه شروع شده و یکی از طرح هایی است که در داخل کشور طراحی، اجرا و آزمایش شده، گواهی نامه های دریایی را به طور کامل اخذ نموده و آماده دریانوردی و پیوستن به ناوگان صید و صیادی است. وی افزود: طونل های […]
سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو در این مراسم گفت: این پروژه از طراحی پایه شروع شده و یکی از طرح هایی است که در داخل کشور طراحی، اجرا و آزمایش شده، گواهی نامه های دریایی را به طور کامل اخذ نموده و آماده دریانوردی و پیوستن به ناوگان صید و صیادی است.
وی افزود: طونل های انجماد موجود در این شناور می تواند بالغ بر هزار تن صید را در دمای منفی ۳۰ درجه منجمد نماید.
مدیرعامل ایزوایکو عنوان کرد: در این شناور فضای زیست مناسب برای ۲۴ نفر از خدمه زحمتکش دریایی که خسته از صید بر میگردند وجود دارد و همچنین بخش بیمارستانی به شناور اضافه شده است که البته در آینده برای طراحی این شناور برنامه هایی جهت بهینه سازی داریم تا طول کشتی را ۱۰ متر اضافه کنیم.
ضربی گفت: در حال حاضر ۳ مورد سفارش جهت ساخت این نوع شناور داریم و امیدوار هستیم در تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی با زیرساخت هایی که ایجاد شده و تعریف چنین پروژه هایی بتواند در اشتغال و گردش مالی و هچنین ایجاد چرخه تولید درصنعت استان موثر باشد .
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال مذاکره با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه های بزرگی هستیم و همچنین وارد قراردادهایی با شرکت ملی نفتکش می شویم؛ پیش بینی می کنیم که صنعت دریایی استان متحول بشود و شکوفایی ایجادشده را تثبیت می نماییم .
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت کشتی سازی در هرمزگان حمایت خواهد شد، گفت: تحول در صنعت کشتیسازی با جدیت دنبال میشود.
مهدی دوستی در این آیین، صنعت کشتی سازی را یکی از صنایع مهم استان هرمزگان برشمرد و گفت: کشتی سازی با اقتصاد دریا در استان هرمزگان شناخته شده و از دیرباز همین بوده و توسعه ایران در محوریت دریا است.
وی افزود: ما در این استان حضور داریم تا قدم های لازم برای رونق واقعی این صنایع را برداریم، رونق تولید و فعالیت مستمر صنعت کشتی سازی یکی از اصلی ترین نقش های ما در استان است.
استاندار هرمزگان با اشاره به عقب ماندگی صنعت کشتیسازی هرمزگان گفت: متاسفانه در سال های گذشته کشتی سازی رونق خوبی نداشته و در رقابت با سایر کشورها مانند کره جنوبی عقب افتاده بود اما امروز شاهد شکوفایی این صنعت مهم هستیم.
وی حمایت از صنعت کشتی سازی را یک اولویت مهم در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: کشتی سازی در هرجای دنیا نیاز بهحمایت دارد و ما از این مجموعه با تمام توان حمایت خواهیم کرد.
دوستی هرمزگان را یکی از استانهای با پتانسیل و ظرفیت بالا توصیف کرد که میتواند در عرصه های مختلف از جمله در صنعت فولاد توان خود را به نمایش بگذارد، و برای کمک به این صنعت و صنعت کشتی سازی قول خواهیم داد موانع را برداشته و در جهت پیشرفت آن گامهای مهمی برداریم و برداشتن این گام مهم در جهت توسعه کشور و استان هرمزگان در گروه وحدت و همدلی است.
لازم به ذکر است ؛این شناور با طول ۶۴متر، عرض ۱۲متر، ظرفیت ۹۰۰ مترمکعب، انبار ماهی با دمای منفی۱۸ درجه، تونل انجماد با دمای منفی ۳۰ درجه و با ظرفیت ۵۰ تن در شبانه روز ، اولین شناور پشتیبانی صیادی کشور است که طراحی و ساخت آن به طور کامل در ایزوایکو و به دست متخصصان داخلی انجام شده است.
یاد آور می شود؛مسئولیت این شناور، پشتیبانی از شناورهای صیادی است. با توجه به اینکه مدت فصل صید کوتاه است برای بالا بردن بهره برداری از این موقعیت، شناور پارس صدف با حرکت به سوی آبهای آزاد و اقیانوس ها به شناورهای صید خدمات، سوخت، آذوقه و آب شیرین داده و گروه را تعویض می کند. همچنین هرگونه کار خدماتی که نیاز باشد مانند قطعات تعمیراتی را به آنها می رساند تا بتوانند همانجا مانده و کار صید خود را به پایان برسانند. در مقابل صید آنها را دریافت و در سرد خانه های پیشرفته و تونل انجماد سریع خود نگه داری و سپس به ساحل منتقل می کند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰