خط قرمز ما تامین برق مشترکان خانگی است
محمد کریمی با اشاره به بار سنگین مالی تولید و توزیع برق برای دولت، افزود: دولت به رفاه عمومی و به خصوص بخش خانگی توجه خاصی دارد؛ به همین علت بهای برق را به گونه ای تنظیم کرده که طبقات متوسط و پایین جامعه بتوانند به راحتی این خدمت را دریافت و هزینه برق مصرفی خود را تامین کنند.
وی، پایداری شبکه برق خانگی را خط قرمز دولت عنوان کرد و گفت: سهمیه بخش خانگی در ساعات اوج مصرف برق بین ۶۸ تا ۷۰ درصداست و برای دستیابی به نتیجه مطلوب در مدیریت مصرف، باید بخش عمده صرفه جویی در بخش خانگی صورت بگیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: برای مناطق گرمسیری مثل هرمزگان الگوی مصرف تابستانه، سه هزار کیلو وات ساعت است که مصرف مشترکان تا این میزان شامل تعرفه های یارانه ای می شود و اگر بیش از این میزان باشد، هزینه های برق مصرفی به صورت پلکانی افزایش پیدا می کند.
وی، این میزان برق یارانهای را برای یک خانواده متوسط و یک منزل مسکونی در ابعاد ۱۴۰ متر مناسب دانست و گفت: تنها انتظاری که از مردم داریم صرفه جویی در مصرف برق در بازه زمانی دوماهه از پانزده خرداد تا ۱۵ شهریور ماه است که در قبال این صرفه جویی، دولت به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰تومان به مشترکان پرداخت و در قبوض آنان به عنوان ردیف بستانکار تعریف می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، خواستار کمک مردم به صنعت برق بهعنوان سرمایه ملی شد و یاد آور شد : تولید هر کیلو وات ساعت برق برای دولت بالای ۵۰۰ تومن هزینه دربردارد که با احتساب هزینه سوخت این هزینه به ۷۰۰ تومان میرسد اما متوسط بهای برق دریافتی بابت هر کیلووات ساعت در کل کشور ۱۰۰ تومان است، در مناطق گرمسیر مثل هرمزگان ۵۵ تومان و برای خانگی ها۴۰ تومان است که این رقم خیلی پایین است و خدمترسانی را برای تولید و توزیع برق سخت میکند.
کریمی، یکی از راهکارهای جبران عدم توازن در منابع و مصارف را صرفه جویی و مدیریت برق عنوان و بیان کرد: اگر هر خانواده حداقل ۱۰درصد مصرف برق خود را در بازه زمانی خرداد تا شهریور کاهش دهد، بزرگترین خدمت را به صنعت برق کشور کرده و از مزایای این صرفهجویی نیز بهرهمند خواهد شد.
وی با اشاره به مشوقهای صرفهجویی در سایر بخشها، گفت: در بخش کشاروزی نیز اگر مشترکان در بازه زمانی ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور و در ساعات پیک مصرف( ۱۲ تا ۱۷) مصرفی نداشته باشند، مصرف برق در سایر ساعات روز برای آنها مجانی محاسبه می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، رایزنی با صنایع و ارائه پیشنهاد به استانداری هرمزگان در خصوص کاهش ساعات اداری را از جمله برنامههای این شرکت برای کاهش مصرف برق و عبور از پیک تابستان اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده برای مدیریت مصرف در سایر بخشها، برای تأمین برق بخش خانگی در تابستان مشکلی نداریم.
وی همچنین گفت: مشترکان می توانند خدمات عمومی مورد نیاز خود را بدون مراجعه حضوری و در هر زمان و از هر نقطهای از طریق اپلیکیشن «برق من» دریافت کنند .
گفتنی است ، مرکز فوریت های برق (۱۲۱) نیز با هدف اجرای مطلوب تر طرح تکریم ارباب رجوع، ارائه هرچه بهتر خدمات پس از فروش انشعاب برق، تسریع در رفع مشکلات مردم و اجابت درخواست های مشترکان راه اندازی شده که علاوه بر ایجاد سهولت در ارتباطات مردم با شرکت، موجب گردآوری بانک اطلاعاتی حوادث و شناسایی نقاط معضل دار شبکه و همچنین کاهش مدت زمان ارائه خدمات این شرکت شده است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰