معاون پشتیبانی بنیاد مسکن فارس:

الزام به رعایت قانون مهمترین مولفه در حفظ حریم شهرها و روستاها است

فارس_ امیر برومند، معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس در معیت شیروانی رئیس حسابداری بنیاد مسکن استان و ابراهیمی مدیر بنیاد استهبان با محبی دادستان شهرستان استهبان دیدار کرد و گفت: الزام به رعایت قانون مهمترین مولفه در حفظ حریم روستاها است.

کلمه نیوز، برومند در این نشست تجاوز به حریم روستاها را عاملی به عنوان محدودیت در توسعه روستایی دانست و گفت: هر چیزی که در توسعه روستایی محدودیت ایجاد کند عاملی برای افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی است.

وی با بیان اینکه قانون حریم شهر، روستا و شهرک ها و نحوه تعیین آنها را مشخص کرده است افزود: محدوده شهرها حد کالبدی موجود شهر و توسعه آتی در دوره طرح جامع است و تا تهیه طرح مذکور در طرح هادی شهر که ضوابط و مقررات شهر سازی در آن لازم‌الاجراء می‌باشد و قانون باید با متجاوزان به حریم شهرها برخورد کند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر و تأمین خدمات شهری و تأسیسات زیربنایی در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را نیز به عهده دارند و باید در این عرصه ثابت قدم باشند.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن با تقدیر از خدمات دادستان استهبان در تاکید بر رعایت قانون و حفظ حریم شهرها و روستاهای این شهرستان گفت: به منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگل‌ها، هرگونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرحهای جامع و هادی امکان‌پذیرخواهد بود.

برومند افزود: نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات که به موجب طرح‌ها و ضوابط مصوب در داخل حریم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حریم به عهده شهرداری مربوط میباشد، هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این حریم تخلف محسوب و با متخلفین باید طبق مقررات رفتار شود.