تشویق سرمایه‌گذاری در شادگان با اعطای تسهیلات بانکی و برداشتن موانع اداری

خوزستان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با اعطای تسهیلات بانکی و برداشتن موانع اداری زمینه برای سرمایه‌گذاری در تالاب شادگان فراهم خواهد شد.

کلمه نیوز – عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از تالاب بین المللی شادگان افزود: تالاب شادگان به لحاظ زیبایی، محیط زیست و زیست گون پرندگان موقعیت ویژه ای دارد.

وی اظهار داشت: این تالاب نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد تا مردم منطقه و گردشگران بتوانند از خدمات مناسب تری بهره مند شوند و از ویژگی های طبیعی آن استفاده کنند.

ضرغامی گفت: قبلا امکاناتی در این تالاب وجود داشت که بخوبی مدیریت نشد و این عدم مدیریت باعث از بین رفتن سرمایه گذاری ها شد.

وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری بیان کرد: باید مدل سرمایه گذاری کم هزینه ای در این تالاب شکل گیرد تا با سرمایه گذاری محدود حداقل امکانات در آن فراهم شود.

وی افزود: برای ایمنی گردشگران بخصوص در بحث قایق ها وزارت میراث فرهنگی هزینه هایی را متقبل خواهد شد.

ضرغامی گفت: برای رونق دهی به توسعه گردشگری تالاب نیاز به سرمایه گذاری وسیع است زیرا این تالاب ظرفیت گردشگری بزرگی را دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری‌های خوبی سال‌های گذشته در تالاب شادگان انجام شده ولی مدیریت مناسبی نشد.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد و بزرگترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین‌المللی است.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی در آن فراهم آمده است.

تالاب شادگان همه ساله در فصل پاییز میزبان انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

این تالاب بین المللی در سال های اخیر به دلیل خشکسالی آسیب دیده است.