مدیرکل بیمه سلامت استان مركزی:

۶۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان مرکزی هستند

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۶۵ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

دکتر محمدرضا جیریایی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، افزود: باتوجه به سیاستهای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در خصوص تحت پوشش قرار دادن بیمه تمام افرادی که بیمه ندارند از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با اعزام تیم های کارشناسی به حاشیه شهرهای اراک، ساوه، خمین و محلات تاکنون ۶۵ هزار نفر را شناسایی و تحت پوشش بیمه پایه بصورت رایگان و بمدت یکسال قرار داده ایم.

وی ابراز کرد: اگر فردی بدون بیمه در بیمارستان بستری شود می تواند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد تا ۹۰درصد از هزینه هایش را سازمان پرداخت کند.

جیریایی اظهار کرد: از اهداف دیگر سازمان در خصوص تعهدات به زوجین نابارور است که بدون محدودیت تمام مراکزی که در حوزه ناباروری کار می کنند چه در بخش دولتی و چه غیر دولتی تا ۹۰درصد و در بخش خصوصی ۷۰درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح ناباروری در استان در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۱۰۵۶ بار مراجعه به ۳ مرکز طرف قرارداد داشته ایم، ضمن اینکه بیمارستان امیرالمؤمنین، مرکز جهاد دانشگاهی و بیمارستان سینا سه مرکز طرف قراردمان هستند و مبلغی حدود ۴۱۶ میلیون تومان در سال گذشته به همین منظور هزینه کرده ایم و در سه ماهه ابتدای سال جاری ۴۸۵ بار مراجعه و هزینه ای معادل ۵۱۹ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از بحث جوانی جمعیت افزود: برای حمایت از قانون جوانی جمعیت تمامی مادران باردار بیمه می شوند و تا یکسال خودشان و فرزندشان تا ۵ سال از خدمات بیمه سازمان بهره مند می شوند.

جیریایی گفت: خدمات توانبخشی معلولان هم شمول تعهدات شد و بیماران اتوسیمی نیز تمامی خدمات و درمانشان تحت حمایت بیمه ای سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار کرد: در سال گذشته عمدتا پرداخت هزینه ها در خصوص کرونا بود که از ۲۷۲ میلیارد تومان هزینه در سطح ۲حدود ۵۰ درصد مربوط به هزینه درمان کرونا بود.

وی یادآور شد: ۱۲۶۱ بیمار خاص در استان مرکزی شامل ۶۵۷ بیمار ام اسی، ۲۰۶ بیمار پیوند کلیه، ۷۸ بیمارهموفیلی و ۵۲ بیمار تالاسمی و
۲۶۵ بیمار دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.