حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان، با توسعه زیرساخت‌های لازم

فارس_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سی امین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه که با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد، توسعه زیرساخت هایی نظیر راه اندازی پارک فناوری سلامت و اتاق تمیز در مجموعه سلامت فارس را گویای اولویت این امر برشمرد.

کلمه نیوز _ دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های پژوهش محورانه برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله(ص) ارایه داد و با اشاره به تداوم برگزاری این سلسله نشست ها از ابتدای سال جاری در مجموعه دانشگاه، مهم ترین هدف از این اقدام را شناسایی دغدغه ها و مشکلات زیرساختی شرکت های دانش بنیان سلامت محور عنوان کرد.

او راه اندازی اتاق تمیز در برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله(ص) و پارک فناوری سلامت در شیراز را از جمله مهم ترین دغدغه هایی برشمرد که با پیگیری های فراوان به ثمر رسید و حمایت مسوولان دانشگاه را از توسعه این زیرساخت ها اعلام کرد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس از جمله مهم ترین دستاوردهای برگزاری ۳۰ نشست هم اندیشی پیرامون حوزه دانش بنیان در مجموعه دانشگاه از ابتدای سال جاری را آگاهی مستقیم نسبت به مشکلات دست اندرکاران این حوزه، تلاش برای رفع آن ها و توسعه تعامل دوجانبه در این زمینه برشمرد.

دکتر «سید وحید حسینی» با تاکید بر حمایت های مسوولان دانشگاه از تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان سلامت محور، ابراز امیدواری کرد این امر نقش موثری در توسعه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان، افزایش تولیدات داخلی سلامت محور و استقلال علمی کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توسعه زیرساخت های فناورانه و مراکز رشد و دانش بنیان را منوط به نگاه ویژه و حمایت وزارت بهداشت دانست و افزود: با راه اندازی اتاق تمیز در برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص)، فضایی فراهم شده تا به فناوری های حوزه سلامت رونق بخشیده شود.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه این نشست به بیان برخی از چالش ها و دغدغه ها و پیگیری های شرکت های دانش‌بنیان در حوزه سلامت استان پرداخت و خواستار ارتقای وضعیت شرکت های دانش بنیان و حمایت معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از توسعه اقدامات در این حوزه شد.

بیان مسائل مربوط به تفویض اختیار در صدور مجوزهای حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دیگر محورهای صبحت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

اعلام حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ایده های خلاقانه و دانش بنیان در مسیر استحکام اقتصاد ملی

مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر عضو این نشست بود که با اشاره به دغدغه مندی مسوولان دانشگاه در این حوزه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ایده های خلاقانه و دانش بنیان موثر در حوزه سلامت که موجب استحکام اقتصاد کشور شود، حمایت می کند.

دکتر «محمود نجابت» از تاثیر انقلاب الکترونیک در آینده پژوهی فناوری گفت و پیرامون دغدغه‌های اساتید و مسوولان دانشکده مجازی مطالبی عنوان کرد.

ارائه گزارشی از روند فعالیت های مراکز رشد فناورانه، پروژه های سلامت محور، بررسی نیازها و چالش های شرکت های دانش بنیان در نشست های هفتگی این ستاد دیگر بخش این نشست بود که از سوی دکتر «افشین امینی» مشاور رئیس دانشگاه در امور برنامه ریزی و رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه ریزی دانشگاه ارائه شد.

همچنین مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه در این نشست گزارشی پیرامون ساختار، اهداف کلان، اقدامات شاخص و دستاوردها و برنامه‌های در دست اجرا و آتی ستاد ارتقای تولید دانش‌بنیان در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کرد.

دکتر «حسین پارسایی» ابراز امیدواری کرد تا با حمایت، توسعه و صدور مجوزها در حوزه دانش بنیان، جهشی در حوزه تولید کشور ایجاد شود.

معرفی فعالیت ها و توانمندی های دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین بیان دغدغه ها و نیازهای اساتید و مسوولان این مرکز آموزشی از دیگر بخش های این نشست بود.

در این نشست در مورد رویداد ملی «پُل»، با موضوع پُلی میان ایده های شما و صنعت که با محورهای حوزه سلامت، کشاورزی فنی مهندسی، گردشگری و علوم انسانی طراحی شده نیز مطالبی عنوان شد و دست اندرکاران اجرایی آن ضمن بیان توضیحاتی در این باره، خواستار حمایت مسوولان دانشگاه از این بخش شدند.

سی امین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، صبح روز پنجشنبه، سیزدهم بهمن ۱۴۰۱، در سالن خانه استاد مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاورعالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.