کار جهادی با شعار محقق نمی‌شود

خوزستان - امام جمعه دزفول با بیان اینکه مسئولان باید دارای روحیه خدمتگزاری صادقانه به مردم باشند، گفت: مقوله مهم وحدت و کار جهادی با شعار محقق نمی‌شود.

کلمه نیوز – حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در آئین تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهرستان دزفول که در سالن اجتماعات ایثار این اداره برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه اساسی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم تدوین نقشه و راهکار اساسی در این زمینه، اظهار داشت: رهبری فرموده‌اند که معلم معمار آینده کشور است. این سخنان به راستی که جای تأمل دارد چرا که هنر معماری حد نهایتی ندارد و انبیا و اولیای خداوند نیز معمار بودند.

وی افزود: استاد شهید مطهری معماری فکر و اندیشه را بر عهده داشت، امروزه نیز معلم به دانش‌آموز یاد می‌دهد چگونه اندیشه، تأمل و تفکر کند و قادر است با چند سوال فکر و اندیشه دانش‌آموز را به سمت و سویی ببرد.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمل به وحدت با شعار دادن در این زمینه تفاوت دارد، گفت: آیت الله رئیسی در سفری که به خوزستان داشت، اعلام کرد که شأن ما شأن نوکری مردم است، این سخن از زبان رئیس جمهوری عالم و دانشمند مطرح شده است اما آیا تمام رده‌های مدیریتی کشور از جمله مدیران کل، فرمانداران و… دارای این تفکر هستند؟ پاسخ به این سوال قطعاً خیر است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: برخی مدیران می‌گویند ما مسئول و رئیس هستیم و این سخن آنها در فکر، اندیشه و عملکردشان نیز تجلی پیدا می‌کند.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: برخی مدیران نیز می‌گویند ما در حال انجام اقدامات و فعالیت‌های جهادی هستیم و برای کار جهادی آمده‌ایم که باید از آنها پرسید اصلاً شما معنا و مفهوم کار جهادی را می‌دانید؟ بدون تأمل و تفکر و بدون داشتن روحیه جهادی نباید به شعار در این زمینه اکتفا کرد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه معلمی کار سخت و مسئولیت سنگینی است، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های تمام فرهنگیان شهرستان قدردانی کرد.

در این آئین که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد از معلمان نمونه استانی و شهرستانی آموزش و پرورش دزفول در بخش خانم‌ها و آقایان تجلیل شد.