الخزعلی: هدف علنی از حضور نظامی آمریکا در منطقه حفاظت از امنیت اسرائیل است

دبیرکل عصائب اهل الحق با تأکید بر اینکه درباره تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی در مرز عراق و سوریه بزرگ نمایی شده، مذاکرات امنیتی اخیر میان عراق و آمریکا را گامی در مسیر درست دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)،  «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق، سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که هیچ نیرویی نمی‌تواند امنیت عراق را بر هم بریزد و افزود که هدف اصلی و علنی حضور نظامی آمریکا حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی گفت که اخیرا نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه جابه‌جا شده‌اند و این جابه‌جایی بسیار گسترده بوده و شامل ۲۵۰۰ نیروی رزمی به اضافه ۱۵۰۰ سرباز برای انتقال از اردوگاه الحریر به سوریه می‌شده است که جای خود را به سربازان جدید داده‌اند.

الخزعلی تأکید کرد که این جابه‌جایی‌ها با اطلاع دولت عراق بوده و افزود که درباره تحرکات نیروهای آمریکایی در منطقه بزرگ‌نمایی رسانه‌ای شده است که علت آن «بازیابی معادله بازدارندگی آمریکا بعد از تضعیف ابهت آن در عراق» است.

وی افزود که این تحرکات تأثیری بر عراق ندارد و از اهمیتی برخوردار نیست و همه آنها با اطلاع دولت عراق است و تعداد نیروهای آمریکایی ۲۵۰۰ نیروست که یک نفر هم به آنها اضافه نمی‌شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق تأکید کرد که این تیپ آمریکایی جدید رزمی است و اکثر نیروهایش در سوریه مستقر خواهند شد و افزود که عراق توان دفاع از خودش را دارد و تأکید کرد که هدف غیر علنی حضور این نیروها تشکیل یک اقلیم کردی در مرز سوریه است.

وی تأکید کرد که هیئت عراقی کنونی پیش از سفر به آمریکا شرط‌های خود را به آمریکایی‌ها تحمیل کرده بود و آنان نیز موافقت اصولی خود را ابراز کرده بودند و افزود که موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق قطعی است و آمریکایی‌ها هم این را می‌دانند.

به نقل از میدل ایست نیوز، الخزعلی ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی عراق در این مذاکرات جدا کردن پرونده عراق از سوریه در جنگ با داعش بود و افزود: مذاکرات امنیتی اخیر میان عراق و آمریکا را گامی در مسیر صحیح می‌دانیم.

وی افزود که راهبرد اصلی «نیروهای مقاومت» در عراق موفقیت نظام حکومت در کشور است و تأکید کرد که دولت عملکرد بسیار خوبی داشته است و نیروهای سیاسی هم با آنها همکاری می‌کنند و از آن رضایت دارند.

انتهای پیام