کاهش وابستگی کشور به واردات/ افزایش نرخ امید به زندگی در ایران

ایسنا/گلستان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تلاش است تا اهداف و برنامه‌های خود را تا سال ۱۴۰۵ عملی کند، گفت: بالا زدن آستین همت و سیاست‌های خارجی دولت دشمن را به تعظیم و تسلیم وادار کرد.

سیدصولت مرتضوی صبح امروز شنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ در سفر به گلستان و حضور در آیین متمرکز بهره‌برداری از پروژه‌های استان و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه در شهرستان آق‌قلا، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم است که به دعوت «علی محمد زنگانه» استاندار گلستان پاسخ مثبت داده و برای انجام تکالیف اداری و افتتاح چند پروژه به این استان شمالی سفر کنیم.

وی با بیان اینکه همزمان با این سفر عملیات عمرانی چندین پروژه آغاز و ضمن رفع کاستی‌ها بر ساختار و روند فعالیت همکاران در حوزه تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نظارت می‌شود، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده اقدامات خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته و توسعه تعاونی‌ها در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه نرخ امید به زندگی در دوران پهلوی کمتر از ۵۴ درصد بود، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این رقم به ۷۸ درصد افزایش یافته و به نرخی بالاتر از متوسط جهانی رسیده است.

وی با اشاره به فراز و فرودهای دوران پس از انقلاب و رکود اقتصادی در دهه ۹۰، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته چرخ تولید کشور پرشتاب شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وابستگی به واردات کاهش یافته و شاهد توسعه همه جانبه در صنعت هستیم.

کاهش وابستگی کشور به واردات/ افزایش نرخ امید به زندگی در ایران

رفع مشکلات مردم در سفرهای استانی رئیس جمهور

مرتضوی افزایش ۸ هزار مگاواتی برق کشور و جلوگیری از خاموشی‌های منازل را ماحصل توجه ویژه دولت به مردم دانست و اضافه کرد: در بازده زمانی کمتر از ۱۲ ماه رئیس جمهور ۳۱ سفر استانی انجام داد و هفت سفر موردی را هم برگزار کرد تا ضمن شناخت مشکلات مردم، از ظرفیت‌ها برای خروج از مشکلات استفاده کند.

وی توسعه زیرساخت‌ها در سرزمین برادری گلستان را نقطه عطف خدمات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی این استان حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که این افزایش اعتبار رشد چهار برابری را نسبت به دو سال پایانی دولت دوازدهم رقم زد.

کاهش وابستگی کشور به واردات/ افزایش نرخ امید به زندگی در ایران

تخصیص ۹۷ درصدی اعتبار سد نرماب

این مقام مسئول تخصیص اعتبار ۹۷ درصدی برای تکمیل پروژه سد نرماب را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه که از زمان آغاز عملیات اجرایی آن سال‌ها می‌گذرد برای گذر از بحران خشکسالی استان بسیار مهم است.

وی ضمن تمجید از سیاست خارجی دولت سیزدهم و با انتقاد از تفکری که به جای بالا زدن آستین همت، موضوع آب، برق و گاز را به مذاکره با آمریکا و برجام وصل می‌کرد، توضیح داد: در سویی دیگر تفکری دیگر آستین همت بالا زد و با کار و تلاش شبانه روزی و اتکا به نیروهای داخلی، دشمن را به تعظیم و تسلیم وادار کرد و همچنان به مسیر ادامه می‌دهد تا اهداف و برنامه‌های خود را تا سال ۱۴۰۵ عملی کند.

به گزارش ایسنا، همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان و بازدید از شهرک صنعتی آق‌قلا، پروژه‌های شرکت چوب سندل با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت اشتغالزایی ۶۰ نفر که ۳۰ شغل مستقیم و ۳۰ شغل غیرمستقیم و شرکت زرین گستر تولید ظروف IML پلاستیکی «ظروف یکبار مصرف» با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال زایی ۶۸ نفر که ۴۸ شغل مستقیم و ۲۰ شغل غیرمستقیم هستند، به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام