پژوهشکده خط لوله نفت در دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد می‌شود

خوزستان - رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز از راه‌اندازی پژوهشکده خط لوله در دانشکده مهندسی این دانشگاه با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

کلمه نیوز – غلامرضا اکبری‌زاده رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: دانشگاه شهید چمران اهواز ارتباطات علمی و پژوهشی بسیار خوبی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دارد و در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه، تاکنون چندین پروژه موفق برای این شرکت توسط محققان دانشگاه انجام شده است.

وی با اشاره به نشست اخیر دانشگاه با مدیران و روسای واحدهای مختلف شرکت مناطق نفت‌خیز، ادامه داد: در این نشست مقرر شد مرکز پژوهشی خط لوله در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی شود. با راه‌اندازی این پژوهشکده، دو نیاز جدی مناطق نفت‌خیز به تکنیک‌های بازرسی خط لوله به صورت هوشمند و هوشمندسازی خطوط لوله انتقال رفع خواهد شد. این هوشمندسازی شامل حفاظت کوریدورهای خط لوله، امنیت خطوط لوله و… است.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بهره‌گیری از پتانسیل دانشجویان در این پژوهشکده، گفت: در هر مرکز پژوهشی، مهمترین اعضای مرکز دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و پروژه‌های مختلف را به ثمر می‌رسانند.