رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان مرکزی:

انجام ۱۱ هزار و ۴۲۰ مورد ماموریت ترافیکی از ابتدای امسال تاکنون توسط اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۱ هزار و ۴۲۰ مورد ماموریت ترافیکی توسط اورژانس ۱۱۵ استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۷ هزار ۷۶۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری و تعداد ۳ هزار و ۶۵۵ مورد نیز مربوط به تصادفات جاده ای بوده است.

بهروز ایران نژاد افزود: تعداد کل مصدومین ترافیکی در این بازه زمانی ۹ هزار و ۱۵۸ نفر بوده است که ۵ هزار و ۸۱۲ نفر در تصادفات شهری و تعداد ۳ هزار و ۳۴۶ نفر نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده ای بوده است.

ایران نژاد افزود: با افتتاح پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی جدید و افزایش تعداد ناوگان آمبولانس تلاش شده است تا هر چه بهتر به هموطنان و مسافران خدمت رسانی صورت پذیرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی افزود: هموطنان گرامی در مواجهه با حوادث ترافیکی می بایست ضمن خودداری از ایجاد ترافیک در جاده های منتهی به محل بروز حادثه، با سامانه ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن اعلام شرح دقیق نوع حادثه و تعداد دقیق مجروحین و آدرس صحیح محل بروز سانحه ترافیکی، همکاران ما را در افزایش سرعت رسیدن به محل یاری نمایند و فقط در صورتی که صحنه تصادف برای مصدوم خطرناک باشد و احتمال آتش‌سوزی وجود داشته باشد و ماندن مصدوم در صحنه سبب آسیب بیشتر به او شود باید مصدوم را از صحنه خارج کنند.

ایران نژاد متذکر شد: در صورتی که خطری مصدوم را تهدید نمی‌کند باید از جا به جایی وی خودداری شود و تا رسیدن عوامل اورژانس از هرگونه انتقال غیراصولی و آسیب زای مصدوم خودداری نمایند.