افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته در خوزستان

رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در ۸ ماه سال جاری با همت و تلاش شبانه روزی پلیس و همه دستگاه‌های مربوطه نزدیک به ۱۲ درصد وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

کلمه نیوز – سرهنگ حسین عیدی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: پلیس پیشگیری در جهت تامین نصب امنیت و انتظام بخشی به حوزه استحفاظی ماموران پلیس همگام با سایر پلیس‌های تخصصی و در کنار سایر دستگاه‌های متولی امنیت و همچنین شهروندان عزیز به صورت شبانه روزی در استان خوزستان حضور دارند.

او گفت: پلیس پیشگیری به دلیل تعداد نیروهای، گستره جغرافیایی و آنان در گلوگاه‌های ایست و بازرسی ورودی استان، کلانتریی‌ها، داخل شهرها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستا‌ها پاسگاه‌های انتظامی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و.. حضور دارند به عنوان یکی از ستون‌های پلیس‌های تخصصی می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای پشتیبانی ماموریتی و عملیاتی، ماموان یگان‌های امداد نیز در کنار فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها جهت حضور مقتدرانه و برخورد با مخلان نظم و امنیت حضور دارند.

به گفته او فرماندهان یگان‌های حفاظت تحت نظر پلیس پیشگیری هستند، در راستای برون‌سپاری امنیت و مشارکت در جهت حفظ نظم امنیت و پیشگیری از جرایم، اداره انتظام پلیس پیشگیری موسسات حفاظتی و مراقبتی پلیس یار جذب و پس از آموزش نسبت به حفظ و حراست اموال خود انجام وظیفه می‌کنند.

سرهنگ عیدی با تاکید بر اینکه امنیت در تمامی دوره‌های زندگی بشر از با اهمیت‌ترین نیاز‌ها بوده و است، گفت: از آنجا که امنیت اجتماعی ارتباط مستقیم با هنجار‌های اجتماعی دارد و کج‌روی و ناهنجاری در اجتماع امنیت اجتماعی را دغدغه‌مند می‌کند که با حضور پلیس در کنار سایر دستگاه‌ها و مشارکت آگاهانه مردم باعث پیشگیری از ناهنجاری‌ها می‌شوند.

این مقام مسئول می گوید: انتظار پلیس از شهروندان این است ضمن مشارکت در ارتقاء احساس امنیت و پیشگیری از جرائم، با هوشیاری و عمل به توصیه و هشدار‌های پلیسی، در کنار پلیس باشند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان ادامه داد: جهت برخورد قاطعانه با کسانی که با جان، مال و ناموس مردم برنامه‌ریزی و تعدی می‌کنند طرح‌های پلیسی از قبیل امنیت محله محور و پیشگامان امنیت انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی در سطح شهرستان‌ها، بلوک‌ها و محلات برابر قانون قاطعانه اجرا و برخورد می‌شود.

او با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم و یک وظیفه همگانی است، افزود: اصحاب رسانه باید در کنار پلیس برای ارتقاء احساس امنیت کمک کنند تا سواد پیشگیری از جرم در سطح جامعه افزایش پیدا کند.
سرهنگ عیدی با بیان اینکه چشم سوم پلیس خبرنگاران هستند، گفت: خیلی از سرقت‌هایی که اتفاق می‌افتد ناشی از عدم توجه مالباختگان به حفظ اموال خودشان است که رسانه‌ها با ظرفیت‌های در اختیار می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از آن‌ها داشته باشد.

او تصریح کرد: همه دستگاه‌های که در پیشگیری از جرم نقش دارند باید هر آنچه که زمینه تسهیل و یا بستر راحتی وقوع جرم در اماکن را رفع کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: در ۸ ماه سال جاری با همت و تلاش شبانه روزی پلیس و همه دستگاه‌های مربوطه نزدیک به ۱۲ درصد وقوع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت زمان ۱۳۹ درصد کشفیات سرقت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم، پلیس پیشگیری نیز در ۸ ماه سال جاری در حوزه کشفیات مواد مخدر در مناطق آلوده و جرم خیز ۵۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته‌ایم.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ هزار طرح پیشگیری از سرقت در سطح استان خوزستان اجرا شده‌اند.