دکتر سید محمد جمالیان متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها:

بازنگری در سیاست های بهداشتی و درمانی در اراک ضروری است

مرکزی-کلمه نیوز-دکتر سید محمد جمالیان گفت: بازنگری در سیاست های بهداشتی و درمانی در اراک ضروری است.

این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها، افزود: از دیگر مسائلی که در اراک باید مورد توجه قرار بگیرد می توان به مبلمان شهری ضعیف که ضربه های زیادی را به شهر می زند، بازنگری در سیاست های کلان و خرد با هدف تقویت نظارت بر اقتصاد با حفظ تکاپوی فعالان اقتصادی و بازنگری در منظر سیما و چهره شهری اشاره کرد.

وی اظهار کرد: تدوین و طراحی نظام سیاست گذاری عمومی در اراک و استان از پایین به بالا و استفاده از نخبگان با توجه به اینکه راه حل مشکلات رفع استفاده از نخبگان و دانشگاهیان و علم بصورت عملی است، تدوین برنامه نرم افزاری که مشکلات را مردم اعلام و برای این مشکلات قوانین چیده و اجرایی شود از جمله راهکارهایی است که می تواند به رفع مشکلات این شهر کمک کند.

دکتر جمالیان گفت: باید هویت صنعتی اراک را تغییر دهیم و اراک به مقصد نوین گردشگری تبدیل شود و باید جذابیت های طبیعی در سطح شهر و استان مطرح شوند.

این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها و رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، افزود: در دوران کرونا تعطیلی اصناف با الگوبرداری از استان مرکزی در کشور انجام شد و با رایزنی های صورت گرفته بیمارستان سینا بیماران را با بیمه ویزیت می‌کرد و بیمارستان آیت اله خوانساری را موفق به جابجایی شدیم و این بیمارستان به مرکز کرونا تبدیل شد و بیماران آن در بیمارستان های امیرالمومنین و سینا ویزیت می شدند.

دکتر جمالیان ادامه داد: سطح تعاملات در دوران کرونا بسیار بالا بود در واکسیناسیون هم شاهد صف های طولانی و بی نظمی نبودیم و اولین مسجد سلامت استان را در کشور در این دوران ایجاد کردیم و از مصلی برای انجام واکسیناسیون استفاده شد
.
وی گفت: اولین استانی که سالن های ورزشی را تبدیل به مرکز انجام واکسیناسیون کرد استان مرکزی بود و این موفقیت در سایه تعامل تمام ارگان ها صورت گرفت.

وی اظهار کرد: تعامل یکی از نقاط ضعف استان است که نیاز است این تعامل در استان تقویت شود.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه باید برای استان برنامه داشته باشیم تا در آینده با بحران مواجه نشویم، ابراز کرد: از آن جمله برنامه ها می توان به برنامه ریزی برای اجرای سند آمایش سرزمین اشاره کرد و تمامی قوانین و دستورالعمل ها از این سند آمایش تدوین شوند و بتوانیم با داشتن یک داشبرد مدیریتی عملکرد حوزه‌های مختلف را رصد کرده و به اطلاع مردم برسانیم.

وی افزود: این برنامه در سیستم بهداشتی وجود دارد. تدوین و طراحی نظام سیاست گذاری عمومی در سطح استان و شهرستان از پایین به بالا و باید قوانینی وضع شود که نخبگان و سرمایه های کشور مهاجرت نکنند و برای خدمت به کشور بمانند.