مهندس حمیدرضا نوازنی نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان:

مردم از حق قانونی انتخابات عبور نکنند

مرکزی-کلمه نیوز-مهندس حمیدرضا نوازنی نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان گفت: مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند و من هم از بدو فعالیت مردم را ترغیب به شرکت در انتخابات می کنم و تاکید دارم آنها از حق قانونی انتخابات عبور نکنند و از این حق در جهت انتخاب افراد اصلح استفاده کنند.

حمیدرضا نوازنی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: انتظار مردم اراک این است که نمایندگان راه‌یافته به خانه ملت تمام هم و غم خود را به کار گیرند تا در این شهر تغییراتی ایجاد نمایند.

وی آلودگی هوا را یکی از جدی‌ترین مشکلات شهر اراک عنوان کرد و افزود: براساس مطالعات انجام شده و تعیین سهم عوامل آلاینده اراک، در نهایت مشخص شد عمده سهم ایجاد آلودگی شهر را باید در حوزه صنعت جستجو کرد و در رأس صنایع آلاینده می‌توان از نیروگاه حرارتی شازند نام برد که به گفته کارشناسان، این واحدصنعتی از ابتدای تأسیس، از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره‌مند نبوده است.

نوازنی ابراز کرد: اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه  و فرسودگی تجهیزات نیروگاه به دنبال مازوت سوزی(بنابر تصمیم شورای عالی امنیت ملی) این سؤال مطرح است که چرا تاوان ناترازی گاز را باید مردم اراک متحمل شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای کاهش آلودگی این واحدصنعتی گفت: توقف مازوت سوزی و تأمین گاز، انجام فیلتراسیون برای حداقل دو واحد نیروگاه،انجام اورهال برای دو واحد دیگر در ایام سرد سال، جایگزینی تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) از راه‌حل‌های پیشنهادی است که قابلیت اجرایی شدن را دارد.

وی در ادامه راه‌اندازی کنارگذر شمالی اراک به منظور تردد خودروهای عبوری، جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای برقی و هیبریدی و انتقال صنوف مزاحم را از دیگر راهکارهای رفع مشکل آلودگی غیرصنعتی اراک برشمرد و عنوان کرد: تمرکزگرایی یکی دیگر از مشکلات شهر اراک است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

نوازنی بیان کرد: تراکم فعالیت‌های تجاری و درمانی در هسته مرکزی شهر و تردد مداوم خودروها در این مناطق از عوامل دیگر ایجاد آلودگی است که به مشکلات اساسی انجامیده است و چاره‌کار ساماندهی صنوف و تجمیع آن در مراکز مناسب است، اما از این حیث حتی از سایر شهرهای استان هم عقب مانده‌ایم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مسکن به عنوان یکی دیگر از مهمترین مباحث فعلی گفت: در حال حاضر بخشی از مشکلات مربوط به نهضت ملی مسکن در استان به ایرادات قانونی و بخش دیگر هم به تصمیمات استانی بازمی‌گردد که به نظر می‌رسد در سطح ملی باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

نوازنی بازنگری در طرح جامع شهر اراک را از دیگر ضروریات برشمرد و گفت: در این طرح مطالبات مردم مورد توجه قرار نگرفته و طرحی که اکنون ابلاغ شده تأمین کننده خواست شهروندان نیست که در گام اول باید تعیین تکلیف محله‌های دچار مشکل همچون مناطق ولی‌آباد و صالح‌آباد، اراضی رسول آباد، کوی امام رضا(ع)، اراضی قنات ناصری، کوی موسوم به زعفرانیه و … مورد عنایت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: حاشیه‌نشینی و اسکان در این مناطق، یکی از آلام شهر اراک است که حدود ۲۷۰هکتار از اراضی این شهر را زیرسایه خود قرار داده است و  نزدیک به ۱۰۰هزارنفر در آنها سکونت دارند و از جمله به ساکنان کوی علی‌بن‌ابیطالب(ع)  می‌توان اشاره کرد که  مشکل جدی سند مالکیت دارند و به نظر می‌آید  دولت باید کمی از موضع خود در این منطقه عقب‌نشینی و اسناد مالکیت برای آنها صادر نماید و شهرداری هم امکان نوسازی و ساخت و ساز را در این منطقه تسهیل کند، همچنین در شهرک ولیعصر(عج) و کوی سجادیه(باغ‌خلج)  هم مشکلات مالکیت باید رفع شده و شرایط نوسازی با رفع موانع دولتی فراهم شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناختن مالکیت افراد در این مناطق را از موضوعات مهمی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد تا پس از آن شرایط مذاکره فراهم شود.

وی یکی از بزرگترین اشکالات طرح جامع شهر اراک را  بی توجهی به طبقه ضعیف جامعه دانست و افزود: در تهیه این طرح، به قشر کم برخوردار که قطعات کوچک زمین را در اختیار دارند، کمتر توجه شده است و اجازه نوسازی به آنها داده نمی‌شود و این معضل نیز نیازمند بازنگری و اصلاح است.

نوازنی در ادامه با اشاره به مشکلات شهرها و مناطق حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب گفت: اهالی شهر داودآباد با مشکل تعیین تکلیف اراضی دولتی مواجه‌اند که در این ارتباط اداره‌کل راه‌وشهرسازی مدعی مالکیت است و مردم هم این ادعا را نمی‌پذیرند.

وی بیان داشت: برای رفع این مشکل ضروری است کمیته حل اختلاف تشکیل شده و با بررسی دقیق و کارشناسانه تصمیم‌گیری شده، حق مردم به رسمیت شناخته شود و روند ساخت و ساز تسهیل گردد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در خصوص مشکلات شهر کارچان اظهار داشت: این شهر از موقعیت گذرگاهی و ترانزیتی خوبی برخوردار است که متأسفانه از آن بهره‌برداری مورد انتظار انجام نگرفته است.

نوازنی با اشاره به  تهیه طرح هادی برای این شهر و پیش‌بینی کاربری‌های خدماتیِ کنار جاده‌ای گفت: اگر خواستار رونق و توسعه شهر هستیم باید تقویت نوار خدماتی کنار جاده آن در دستورکار قرار گیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به اینکه شهر ساروق از شهرهایی است که قابلیت تبدیل شدن به منطقه گردشگری را دارد، افزود: متأسفانه ساروق رها شده و هیچ تغییر مثبتی در آن دیده نمی‌شود که می‌طلبد اداره‌کل اوقاف و بخشداری این شهر درخصوص رفع مشکل آن وارد  عمل شوند.

نوازنی تأکید کرد: به دلیل وجود مجموعه ۷۲تن و همچنین رونق گلاب گیری، شهر ساروق پتانسیل این را دارد که گردشگران را به خود جذب کند، به این صورت که با بسترسازی های مناسب و تقویت شرایط، گردشگری یکروزه در این شهر توسعه یابد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رابطه با نیازها و مشکلات شهرستان خنداب هم گفت: راه ارتباطی در این شهرستان همچنان چالش عمده است و با وجودی که جاده آن تعریض شده است اما هنوز نیازمند ارتقاء می‌باشد.

وی ابراز داشت: اشتغال بومی از دیگر خواسته‌های مردم  منطقه است به این صورت که بارگذاری سنگین صنعتی در آن انجام شده اما محل اسکان شاغلین نیروگاه آب سنگین در شهر ملایر است.

نوازنی تصریح کرد: باعث تأسف است که مجموعه‌ عظیمی همچون آب سنگین در استان فعال است و از منابع آب و دیگر امکانات آن ارتزاق می‌کند؛ اما بازدهی اقتصادی و گردش مالی آن به سمت شهر دیگر سرازیر می‌شود که مصداقی بر سوءمدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه به منظور حل این نقیصه لازم است سایتی طراحی شود که اسکان این افراد در همین استان انجام شود، گفت: تعریف محدوده‌ای به نام حریم ایمنی و امنیتی در این شهرستان نیز معضلی است که هم مانع نوسازی بخشی از اراضی خنداب شده و هم در حوزه سرمایه‌گذاری این منطقه محدودیت‌های جدی ایجاد کرده است که برای حل این مشکل باید بازنگری موضوع توسط کمیته امنیتی و اصلاح حریم ایمنی آن صورت بگیرد.

وی افزود: خنداب و کمیجان بسیار مستعد ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای هستند که می‌توان به آن به عنوان یک ظرفیت نگاه کرد، اما اینکه از یکسو  مشکل کمبود آب  را مطرح می‌کنیم و از سوی دیگر در ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای مانع تراشی می‌کنیم با یکدیگر همخوانی ندارد و این چالش باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

نوازنی در ادامه زمین‌های اوقافی را از مشکلات عمده شهرهای استان عنوان کرد و افزود: بر این باورم که قانون وقف نیازمند بازنگری می‌باشد و شایسته است با توجه به شرایط روز تغییر و تعدیل یابد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت دو شهرستان کمیجان و خنداب را در گرو داشتن یک نماینده مستقل عنوان و اظهار کرد: از آنجا که بخش قابل توجهی از آرای مردمی نمایندگان از این دو منطقه تأمین می‌شود؛ برخی از نمایندگان پیشین علاقه‌ای به جداشدن این دو منطقه از حوزه انتخابیه اراک نداشته‌اند و آن را با منافع خود در تعارض می‌دیده‌اند اما واقعیت این است که حق مردم کمیجان و خنداب داشتن نماینده مستقل است.

نوازنی همچنین توسعه متوازن  میلاجرد را با توجه به جمعیت قابل توجه این شهر بسیار ضروری عنوان کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگانی که به خانه ملت راه می‌یابند از سوی مردم انتخاب شده و مکلف به احقاق حقوق آنها هستند تأکید کرد: انفعال نمایندگان در دفاع از حق مردم و عدم توجه به مشکلات حوزه انتخابیه خود، نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی و دلسردی مردم ندارد.

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف نمایندگان جدی گرفتن نقش نظارتی آنهاست. به این معنا که انتخاب وزرا در سطح کلان و نظارت بر  انتخاب استاندار در سطح استانی باید مورد عنایت و دقت نظر آنان قرار گیرد، چرا که وزرا  سیاست‌هایی را اعمال می‌کنند که ثمره آن در سراسر کشور مشهود است و  استاندار توانمند و کارآمد هم مدیران مجموعه‌های خود را با ظرافت و بررسی کافی انتخاب می‌کند که اثرات آن در استان ملموس می‌باشد.

وی بی بیان اینکه نمایندگان منفعل کشور را دچار آسیب‌های جدی می‌کنند، یادآور شد: در صورت دریافت رأی اعتماد مردم، با حضور مداوم در حوزه انتخابیه خود و بررسی میدانی تمام شهرهای و روستاهای تحت پوشش این حوزه تلاش خواهم کرد در پایان ۴سال کارنامه مثبتی از عملکرد خود ارائه نمایم.