استاندار هرمزگان:

واگذاری به بخش خصوصی اصل مهم در اجرای پروژه‌های دریامحور

هرمزگان/ کلمه نیوز-استاندار هرمزگان با تاکیدبر ضرورت آغاز مرحله عملیاتی پروژه‌های تعریف شده ذیل سیاست‌های دریامحور در استان، واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و نقش‌آفرینی دولت به مثابه توانمندساز را مهم دانست.

اولین جلسه کارگروه توسعه دریا محور در سال۱۴۰۳ به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور سایر اعضاء برگزار شد.

مهدی دوستی عملیاتی‌شدن پروژه‌های پیشران دریا محور را یکی از کلان اولویت استان در سال۱۴۰۳ برشمرد و افزود: توسعه پایدار استان با محوریت نیروی انسانی متخصص و محیط زیست مبنای پروژه‌های پیشران تعریف شده ذیل سیاست‌های اقتصاد دریا‌پایه است.

استاندار هرمزگان با تاکیدبر اهمیت نتیجه گرایی در مدل‌های توسعه گفت: اکنون کشور به پایان راه توسعه‌ی آسان متری رسیده و مسیر دشوار دستیابی به آثار پایدار توسعه را آغاز کرده که نشانه‌‌دهنده بلوغ و عقلانیت کشور در توسعه است.

وی با اشاره به جدول برنامه هایی که کارگروه‌های پنجگانه درجلسه ارائه کردند، گفت: بخاطر وسعت و حجم هر برنامه، غربال پروژه ‌ها در درجه اول اهمیت قراردارد و بعد آن واگذاری به بخش خصوصی اصل مهم در اجرای پروژه‌های پیشران دریامحور است و نقش دولت دراین بین نیز به مثابه توانمندساز و حمایتگر خواهدبود برای مهیا نمودن زیرساخت‌‌ها.

دوستی همچنین مراحل مدیریت و کنترل پروژه‌ها را براساس زمانبندی مشخص مهم خواند و ادامه داد: به موازات کارگروه لازم است سازمان برنامه‌ریزی پروژه‌های موجود که نسبتی با اقتصاد دریا مثل جاده‌های عمود به دریا، مسیرهای اتصال روستاهای ساحلی باهم و نمونه‌هایی از این دست دارند را مشخص و اعلام کند.

استاندار هرمزگان در پایان حضور مدیران راه‌آهن و گمرک در جلسات کارگروه را ضروری دانست.

پایان خبر/