مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در مراسم نواختن زنگ «سپاس معلم»؛

در مسیر تعلیم و تربیت برای تربیت نسل خودساز، جامعه‌محور و تمدن‌ساز، معلم نقش اساسی دارد

فارس_ در آستانه روز و هفته بزرگداشت مقام معلم زنگ «سپاس معلم» در مدرسه امام حسن عسکری دو در ناحیه سه شیراز با حضور مدیر و جمعی از کارکنان این اداره نواخته شد.

کلمه نیوز_ سید عبدالصمد موسوی در این مراسم در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: در گلستانی پر‌گل، شاداب و سرحال در بین دختران گلمان حاضر شده‌ایم تا این هفته را به معلمان که تحول در جسم، فکر و زندگی ایجاد می‌کنند، تبریک بگوییم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز ادامه داد: در آموزه‌های دینی، مولا و مقتدایمان علی علیه‌السلام می‌فرماید نزد معلم و پدر به احترام بایستید حتی اگر فرمانروا باشید و می‌فرمایند هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده و این عظمت کار معلمی است. از این بالاتر خداوند به آدم، کل اسما‌الله را آموخته و فخر ملایکه قرار داده است؛ پس اول معلم عالم خلقت خداوند است و به خود می بالد که معلم است.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نقش معلم در زندگی و آینده بی‌دلیل است و به گفته‌ی رهبری معظم، او معیار آینده است. در مسیر تعلیم و تربیت امروز برای تربیت نسل خودساز، جامعه‌محور و تمدن‌ساز، نقش معلم به عنوان پرورش دهنده فکر و متحول‌کننده فکر، نقشی اساسی است.

به گفته‌ی او، دانش‌آموزان امروز، مدیران فردا و مربیان و مادران توانمند آینده هستند؛ پس برای قوی بودن و قوی ماندن باید نسلی قوی تربیت کرد و این از دست معلمان بر می‌آید.