مردان به فیلم‌هایم علاقه دارند

گروه فرهنگی:کوین کاستنر از برنامه‌هایش برای تولید چهار فیلم «افق» و تفاوت این فیلم‌ها با بسیاری از آثار وسترن گفت.به گزارش صبا، کوین کاستنر در مصاحبه زنده‌ای با پادکست «شاد غمگین گیج» (Happy Sad Confused) از برنامه‌هایش برای تولید چهار فیلم «افق» (Horizon: An American Saga) و تفاوت این فیلم‌ها با بسیاری از آثار وسترن […]

گروه فرهنگی:کوین کاستنر از برنامه‌هایش برای تولید چهار فیلم «افق» و تفاوت این فیلم‌ها با بسیاری از آثار وسترن گفت.به گزارش صبا، کوین کاستنر در مصاحبه زنده‌ای با پادکست «شاد غمگین گیج» (Happy Sad Confused) از برنامه‌هایش برای تولید چهار فیلم «افق» (Horizon: An American Saga) و تفاوت این فیلم‌ها با بسیاری از آثار وسترن گفت. او می‌گوید شخصیت‌های زن این فیلم‌ها «در هر خط داستانی» حضور دارند و او به همکار نویسنده‌اش جان بیرد به سختی می‌توانستند صحنه‌ای بدون حضور زنان خلق کنند.
 

وسترن «افق» یک دوره ۱۵ ساله از پیش از جنگ داخلی آمریکا تا سال‌های پس از آن را پوشش خواهد داد و هم روی نیروهای مهاجم و هم گروه‌های بومی تمرکز می‌کند. علاوه بر کاستنر، جنا مالون، سی‌ینا میلر، سم ورثینگتون، ابی لی، الا هانت و بسیاری دیگر در این فیلم ظاهر شده‌اند.

کارگردان «افق» می‌گوید از این حقیقت که مردان گرایش بیشتری به فیلم‌های او دارند آگاه است اما به زنان قدرتمند در داستان‌هایش علاقه زیادی دارد: من برای مردان فیلم می‌سازم. این کاری است که می‌کنم. اما فیلمی نمی‌سازم مگر اینکه شخصیت‌های زن قدرتمندی داشته باشد. کارنامه‌ام را این‌گونه ساخته‌ام. فکر می‌کنم به این دلیل باشد که دنبال‌کنندگان خوبی دارم. از شما زنان متشکرم که مردان خودتان را به اینجا آورده‌اید. به هر حال یک فیلم وسترن بود. بدون داشتن [زنان قدرتمند] نمی‌توانم فیلمی را باور کنم.

کاستنر پیش‌تر در مصاحبه با کلی کلارکسون توضیح داده بود که چرا نقش زنان در داستان «افق» اهمیت داشته است: نقش مهمی در غرب ایفا می‌کنند و آنچه اتفاق می‌افتد. اغلب بر خلاف میل باطنی با فرزندان‌شان به آن‌جا کشانده می‌شدند با این تصور که چیزهای خیلی خوبی در انتظارشان است.

اما چیزی نبود جز گروهی از آدم‌ها که هزاران سال آن‌جا زندگی کرده بودند. زنان در وحشتناک‌ترین شرایط قرار می‌گرفتند و دوام می‌آوردند. زنان خودشان را در وسترن‌ها نمی‌دیدند اما در «افق» حکمرانی می‌کنند.قسمت اول فیلم «افق» ۲۸ ژوئن و قسمت دوم ۱۶ اوت اکران خواهد شد.