معاون حل اختلاف دادگستری کل استان مرکزی:

تشکیل ۳۷ هزار و ۹۱۳ پرونده دادرسی الکترونیکی طی سال گذشته در استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-معاون حل اختلاف دادگستری کل استان مرکزی گفت: طی سال گذشته ۳۷ هزار و ۹۱۳ پرونده دادرسی الکترونیکی در استان مرکزی تشکیل شده است.

صمد خدابخشی امروز به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه در نشست خبری، با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی یکی از مهمترین اصول دادرسی است، افزود: طی این مدت ۳۲۷ دادرسی الکترونیکی نیر در این مدت با زندان برقرار شده و ۹۶ درصد ابلاغ‌های شورای حل اختلاف این استان دراین مدت به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی ابراز کرد: ۱۱۵ هزار و ۲۲۰ فقره پرونده در یک سال گذشته به مجموعه شوراهای حل اختلاف استان وارد و ۱۱۵ هزار و ۵۸۶ پرونده مختومه شد.

معاون حل اختلاف دادگستری کل استان مرکزی ادامه داد: ۶ پرونده قتل عمد طی یک سال گذشته با تلاش شورای حل اختلاف زندان، صلح‌یاران، معتمدین و موثرین در این استان منجر به رضایت قطعی شده است.

خدابخشی اظهار داشت: مجموع پرونده‌هایی که در اجرای احکام و شعب شورای حل اختلاف استان رسیدگی شد به ۱۲۹ هزار و ۴۷ فقره پرونده رسید و ۱۲۸ هزار و ۳۶۹ پرونده نیز مختومه شد.

وی یادآور شد: در حوزه میانجیگران که در امور کیفری می‌توانند برای رسیدگی به اختلافات مورد استفاده قرار گیرند، ۲۲ پروانه میانجگری داده شده و در دادگاه کیفری از این افراد حسب مورد استفاده می‌شود.

معاون حل اختلاف دادگستری کل استان مرکزی گفت: در حوزه داوری که نوعی قضاوت خصوصی است و اشخاص می‌توانند قاضی خود را انتخاب کنند، به حدود ۳۰ داور حرفه‌ای استان مرکزی در طول یک سال گذشته پروانه داده شد و اساسنامه به آنها ابلاغ شده است.