مدیر کل بازرسی استان مرکزی:

وصول ۹۴۵ میلیارد تومان با بازرسی فوق‌العاده در خصوص حقوق معادن طی سال گذشته

مرکزی-کلمه نیوز_مدیر بازرسی استان مرکزی گفت: ۹۴۵ میلیارد تومان با بازرسی فوق‌العاده در خصوص حقوق معادن وصول شد و ۱۵ واحد تولیدی مورد بازدید واقع شد.

محمد حسین افضلی در نشست خبری با ارائه گزارش اقدامات سازمان در سال گذشته، افزود: اصل مبارزه با فساد وظیفه سازمان بازرسی است و در سال گذشته
۲۳ بازرسی برنامه ای و ۱۳۵ برنامه موردی از دستگاه های اجرایی استان و یک مورد بازرسی فوق‌العاده انجام شد.

وی اظهار کرد: ۳۵۰۰ شکایت و گزارش فساد به سازمان بازرسی استان واصل و ۵۰ مورد بازرسی سرزده از دستگاه های اجرایی انجام شد که شناسایی بسترهای فساد زا و جلوگیری از تضییع شدن حقوق بین‌المال در این بازرسی ها مد نظر بود.

افضلی ادامه داد: طی این مدت ۱۳۴ نفر به مراجع تخلفات اداری معرفی شد و ۵۵۹ پیشنهاد در قالب ۲۱۱ گزارش اصلاحی به دستگاه ها واصل شد.

مدیر سازمان بازرسی استان مرکزی ابراز کرد: در بخش دیگری نیز مطالبه عمومی مردم از کشتارگاه اراک که مشکلات عدیده ای داشت بازرسی انجام و نواقص اعلام شد و بعد از بازدید دوم بسیاری از نواقص رفع شد.

وی گفت: حوزه دیگر که مطالبه مردم بود مطالبات حوزه درمان از بخش بیمه بود
که در نتیجه ورود تا امروز براساس قراردادها ۳۵ هزار بیمه گذار می توانند به مراجعی مراجعه کنند که بیمه دارند و بخش زیادی از مطالبات حوزه درمان که از بیمه ها معوق بود تا امروز ۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات پرداخت شده است.

مدیر بازرسی استان مرکزی یادآور شد: در ریزش معدن شازند نیز خدمات رسانی بعد از اتفاق را ورود کردیم و نواقصی در حوزه فنی و ماشین آلات بود که رفع شد.

وی گفت: در خصوص موضوع سگ های ولگرد تشکیل پرونده شده، آمار تعداد گاز گرفتگی ها اخذ شده و آمار اقدامات شهرداری نیز گرفته شده و تکالیف دستگاه های مرتبط بررسی شده است.

افضلی با بیان اینکه مردم می توانند شکایات خود را از طریق تلفن ۱۳۶ به بازرسی استان اعلام کنند، اظهار کرد: نظارت بر دستگاه های اجرایی یا دستگاه هایی که دولت بر آنها نظارت دارد وظیفه سازمان بازرسی است و در واقع نظارت بر اجرای صحیح قوانین در این دستگاه ها وظیفه این سازمان می باشد.