رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خبر داد؛

رونمایی از نیم ضریح سرداب مقدس امام زمان عج همزمان با اولین روز از ماه محرم

مرکزی-کلمه نیوز-رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در نشست خبری از رونمایی از نیم ضریح سرداب مقدس امام زمان عج که در سامرا نصب می شود و همزمان با اولین روز از ماه محرم در اراک خبر داد.

رحیم غلامی گفت: سرداب مقدس سامرا جای ولادت سه امام علی ع، امام عسگری ع و امام زمان عج است که دو قسمت ورودی خواهران و برادران و دو پنجره دارد که از این پنجره ها به عنوان نیم ضریح یاد می شود.

وی افزود: نیم ضریح بانوان در استان مرکزی ساخته و در سامرا نصب شد و قسمت برادران را نیز استان مرکزی عهده دار شد که از طریق نذورات و هدایای مردمی ساخته شده است.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: برای اجرای این نیم ضریح در ابتدا ۱۰ میلیارد تومان برآورد اولیه بود و در پایان ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد.

غلامی اظهار کرد: تعداد پنجره هایی که در این ضریح بکار برده شده ۳ پنجره و یک در و سازه ضریح از چوب ساج است که در آن مقدار مس ۱۵۰ کیلوگرم، نقره ۲۵۰ کیلوگرم و طلای ۱۸ عیار ۳۰۰ گرم بکار رفته و ۲۰ هنرمند برجسته کشوری در ساخت آن فعالیت داشتند که بخشی از کار در اصفهان و بخشی هم در قم انجام شده و هدیه مردم استان مرکزی است.

وی ابراز کرد: طول ضریح ۳ متر، عرض ۳ متر، ارتفاع ۳/۵۰ متر و وزن کلی ۸۷۰ کیلوگرم است.

غلامی در پایان با دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهموری گفت: برای تعیین سرنوشت خود، باید خودمان اقدام کنیم و اصلح ترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم.