مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

پرداخت یکصد میلیارد تومان در دولت شهید رئیسی برای ساخت تالار مرکزی اراک

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در راستای ساخت تالار مرکزی اراک، یکصد میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آیت اله رئیسی پرداخت شد به طوریکه این مرکز دارای دو سالن موسیقی و آمفی تئاتر با سن تمام اتوماتیک می باشد و در صورت تامین اعتبار در دهه فجر سال جاری قابل افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

حسین محمودی فر در جمع مدیران موسسات و آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار داشت: تالار مرکزی اراک بزرگترین و مجهزترین تالار کشور به شمار می رود که از محل اعتبارات ملی در طول سه سال اخیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شد اگر چه برای تکمیل و تجهیز این مجتمع فرهنگی نیازمند یکصد میلیارد تومان می باشیم.

وی افزود: استان مرکزی به عنوان مهد و بهشت مفاخر کشور بیش از ۱۱۰۰ نفر از فرهیختگان ،هنرمندان و مفاخر کشور را را در خود پرورش داده است.

محمودی فر ابراز کرد: مفاخر بزرگی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در استان مرکزی پرورش یافته که شاخص ترین آنها حضرت امام خمینی (ره) می باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد:اگرچه استان مرکزی در بخش صنعت و کشاورزی در سطح کشور مطرح می‌باشد ولی مهمترین هویت استان بحث علما،مفاخر و هنرمندانی است که در سطح کشور سرآمد می باشند این در حالیست که می طلبد متولیان فرهنگ در سطح کشور توجه ویژه ای به این استان داشته باشند و در این راستا سرمایه گذاری نمایند.

وی خاطر نشان کرد:۳۵ آموزشگاه موسیقی، ۳۴آموزشگاه تجسمی،۱۹ آموزشگاه خوشنویسی، ۹آموزشگاه نمایش و ۱۴ آموزشگاه مهارتی در سطح استان مرکزی به عنوان بازوان توانمند و اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشند اگرچه برای استعدادیابی در بین هنرمندان انجمن های مختلف نیازمند حمایت بیشتر و سرمایه گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشیم.

محمودی فر یادآورشد: تکمیل مجتمع های فرهنگی سطح استان به مدت ۱۵سال با پیشرفت فیزیکی ۴۰و ۵۰درصد باقی مانده بود این در حالی است که در مدت عمر سه ساله دولت سیزدهم و با نگاه مثبت و دیدگاه فرهنگی استاندار محترم،شاهد تکمیل و تجهیز بسیاری از مجتمع ها در سطح شهرستانها بودیم.