رییس دانشگاه اراک:

طرح فرآ دارای دو رشته فرا مکانیک و فرا مواد است

مرکزی-کلمه نیوز-رئیس دانشگاه اراک گفت: طرح فرآ که از ۲ سال گذشته با ایده‌پردازی و کار کارشناسی آغاز شد و در راستای آن در اسفندماه سال ۱۴۰۱، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشکاه اراک و شرکت گداختار منعقد شد دارای دو رشته فرا مکانیک و فرا مواد است.

مجتبی ذوالفقاری در نشست خبری طرح فرآ( دانشگاه آینده) افزود: این طرح موضوع مهمی است که اگر از سوی برنامه‌ریزان حوزه آموزش، پژوهش و فناوری مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند در راه‌حل‌های مهم و موثر کردن حوزه علمی و پژوهش، راهگشا باشد و به صورت عملیاتی کشور را وارد مسیر روشنی کند.

وی اظهار کرد: دانشگاه اراک و شرکت گداختار طی فرآیند کارشناسی از سال گذشته اقدام به اخذ دانشجو با یک راهکار خاص و جدید کرده است و برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها تضمینی برای شغل ایجاد کرده است.

ذوالفقاری ادامه‌ داد: در نخستین سال پذیرش دانشجویان این رشته، با هماهنگی سازمان سنجش، سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه شدند اما ۵۰ نفر از برترین‌ها پذیرش شدند و در سال تحصیلی جدید هم ۵۰ دانشجوی دیگر برای دومین سال پذیرش می‌شوند.

مدیرعامل گروه توسعه و نوآوری صنایع گداختار نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای طرح فرآ تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه اراک در قالب یک قراداد ۱۰ ساله منعقد شده که هر سال تکرار می‌شود و این طرح از ویژگی‌های متفاوت و متمایزی برخوردار است.

پیام خلیلی افزود: این طرح در راستای دانشگاه آینده و نسل چهار و پنج است و تلاش شده در امر آموزش به دانشجویان این رشته‌ها از صاحبان فکر و اندیشیده به معنای واقعی کمک گرفته شود.

وی ابراز کرد: دومین پذیرفته‌شدگان این رشته‌ها در ابتدای مهرماه امسال مشغول به تحصیل می‌شوند و باید نیمی از نمرات خود را از طریق حضور در فضای صنعت کسب کنند.

در ادامه مدیر طرح فرآ ( فردای روشن آموزش) گفت: این طرح بنیادین و ارزشمندی است که در استان مرکزی و دانشگاه اراک در حال اجرا است و ظرفیت بسیار بزرگی برای الگو در کشور دارد.

مهدی کشمیری افزود: این طرح از سال گذشته با پذیرش دانشجو در ۲ رشته مهندسی مکانیک و مهندسی مواد شروع شد و مشخصه‌های متفاوتی با رشته‌های آموزشی در رشته کارشناسی دارد.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح، هم قوانین آموزش عالی کشور رعایت می‌شود و هم بهترین استانداردهای بین‌المللی که در دنیا تجربه شده، ارایه می‌شود و کارآمد کردن مهندسی به شیوه اصولی دنبال می‌شود.