استاندار کرمانشاه:

همه دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه مکلف به گرامیداشت هفته معلم هستند

کرمانشاه - کلمه نیوز - استاندار کرمانشاه با تجلیل از مقام معلمان استان و نقش آنها در عرصه تعلیم و تربیت، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان در حد توان خود مکلف به گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم هستند.

«بهمن امیری‌مقدم» عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاست و همه معلمان ما از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار بوده و نقش مهمی در ساختن آینده سازان این ممکلت دارند.

وی با اشاره به برخی مشکلات معلمان از جمله مشکلات معیشتی، افزود: رفع دغدغه و نگرانی آن ها از مهمترین وظایف مسئولان است چرا که اگر این نگرانی و دغدغه رفع نشود می تواند در کار آموزش اثر بگذارد و در نهایت جامعه است که متضرر خواهد شد.

امیری مقدم با اشاره به نزدیکی هفته بزرگداشت مقام معلم خاطرنشان کرد: در این راستا همه دستگاه های اجرایی باید پای کار آمده و هر کدام متناسب با ظرفیت خود از مقام شامخ معلمان فرهیخته قدردانی کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین پیشنهاد کرد مدیران دستگاه های اجرایی در روز معلم و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش روزی را در هفته معلم به عنوان یک آموزگار سرکار کلاس حاضر شوند تا برای دانش آموزان هم باعث ایجاد روحیه و انگیزه شود.

وی گفت: برای انتخاب معلمان نمونه مدارس نیز خوب است از نظرات دانش آموزان استفاده شود تا آن ها نیز بدانند که در تصمیم گیری ها دخیل و با اشتیاق بیشتری به امر تحصیل مشغول باشند.

امیری مقدم با بیان اینکه کرمانشاه باید به جایگاه اصلی خود بازگردد، تصریح کرد: در این راستا معلمان و جامعه فرهنگیان نقش بسزایی می توانند داشته باشند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خواستار تدوین سند تحول آموزش شد و افزود: تدوین این سند می تواند علاوه بر جبران عقب افتادگی های ما عدالت آموزشی را بهتر از قبل ایجاد کند.

وی همچنین به موضوع شناسایی حدود ۹ هزار دانش آموزی که از نظر درسی ضعیف شناخته شده اند واکنش نشان داد و گفت: این موضوع باید آسیب شناسی و پایگاه هایی که برای جبران عقب افتادگی دانش آموزان قرار است احداث شود و از سوی آموزش و پرورش با جدیت دنبال و هرچه سریعتر نسبت به تقویت این دسته از دانش آموزان اقدام شود.

امیری مقدم در پایان خواستار استفاده معلمان توانمند در تمام نقاط استان خصوصا مناطق محروم شد و گفت: قطعا این کار باعث ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان و بهتر شدن وضعیت درسی آن ها می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.