مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

حدود ۹ هزار دانش آموز کرمانشاهی با افت تحصیلی مواجه شده‌اند

کرمانشاه - کلمه نیوز - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در بررسی های انجام گرفته هشت هزار و ۹۵۲ نفر از دانش آموزان کرمانشاهی دچار افت تحصیلی آشکار شده‌اند که باید هرچه زودتر برای جبران عقب ماندگی این افراد اقدام کنیم.

«سلمان محمدی» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که به ریاست استاندار و در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: از این تعداد دانش آموز چهار هزار و ۱۷۸ نفر در شهر کرمانشاه و چهار هزار و ۷۷۴ نفر در شهرستان ها و بخش های استان قرار دارند.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی این دانش آموزان از درس، ایجاد ۵۲ پایگاه ویژه آموزشی که ۳۰ پایگاه در شهرستان ها و ۲۲ پایگاه در شهر کرمانشاه قرار خواهد داشت با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

محمدی در ادامه به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه هایی از جمله اعزام تعدادی از فرهنگیان به تهران برای دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری، تقدیر از معلمان نمونه و همکاران پیشکسوت و بازنشسته، تجلیل از خانواده های معظم شهدای فرهنگی و اجرای برنامه ویژه “سپاس معلم” در یکی از مدارس شهر کرمانشاه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه به موضوع انتخاب معلمان سرآمد کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ هزار نفر از همکاران در این ارزشیابی که به منظور معرفی معلمان نمونه و برتر استان بود شرکت کردند.

وی یادآوری کرد: در نهایت و پس از ارزشیابی صورت گرفته ۴۵ معلم به عنوان سرآمد منطقه ای، ۱۹ معلم به عنوان سرآمد استانی و یک معلم نیز به عنوان سرآمد کشوری انتخاب شدند.

محمدی در ادامه از آغاز طرح “هر دانش آموز یک مهارت” در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کار، تولید و مهارت آموزی و همچنین کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان از سال تحصیلی جاری در پایه هفتم آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در نظر داریم برای سال تحصیلی آینده دانش آموزان پایه های هشتم و نهم را نیز به این طرح اضافه و در مجموع ۸۰ ساعت دوره مقدماتی و حرفه ای برای آن ها برگزار کنیم تا بهتر با سلایق و توانمندی های خود پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم که بحث انتخاب رشته را پیش رو دارند آشنا شوند.

وی یادآوری کرد: مهارت هایی که به دانش آموزان آموزش داده می شود شامل گرافیک رایانه، برق خودرو، طراحی و دوخت، گلیم بافی، سفالگری، هنرهای آوایی و هنرهای نمایشی می شود که در این طرح اداره کل آموزش های فنی و حرفه ای و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ما همکاری دارند.

محمدی در پایان با بیان اینکه ۷۱ درصد دانش آموزان در شاخه های نظری و تنها ۲۹ درصد در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش استان تحصیل می کنند، گفت: با اجرای گسترده تر طرح هر دانش آموز یک مهارت میزان حضور دانش آموزان استان در هنرستان ها و مراکز کار و دانش به ۳۵ درصد افزایش یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.