برنامه‌‎های هفته معلم در استان کرمانشاه اعلام شد

کرمانشاه- کلمه نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه و همچنین تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه، گفت: امسال برنامه گرامیداشت هفته "معلم" از هفدهم تا بیست دوم در سطح استان برگزار می‌شود.

«سلمان محمدی» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم که با حضور مسئولان ارشد آموزش و پرورش در سرسرای شهید سلیمانی این سازمان در استان برگزار شد، با قدر دانی از حضور دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی روز قدس افزود: برنامه های هفته معلم با نواختن زنگ “سپاس” آغاز خواهد شد.

وی سپس عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه، تجلیل و دیدار با پیشکسوتان فرهنگی آموزش و پرورش، همچنین دیدار با خانواده های شهدا و جانباز فرهنگی، سرکشی مدیران ارشد از مدارس و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.

محمدی در ادامه یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش کرمانشاه را تجلیل از ۱۹ معلم سرآمد استان عنوان کرد و گفت: همچنین در این هفته در سطح تمام مدارس و نواحی و مناطق ۲۴ گانه استان به طور جداگانه از مقام رفیع معلمان تجلیل می شود.

وی هدف از برنامه های هفته معلم را بزرگداشت و اعتلا بخشی جایگاه و تکریم و منزلت آنان در فرهنگ عمومی دانست و گفت: هر روز از مقام معلم باید تجلیل کرد.

محمدی بیان داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا با تمام غم و غصه و خسارت های جبران ناپذیری اش، یک موردی را در جامعه ما به خوبی نشان داد و اهمیت معلمان و نقش مدارس بود که همه آن را به خوبی در سطح خانواده و جامعه حس کردند.

اولیا و مدرسه ۲ بال پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا و همچنین آثار مخرب روانی فضای مجازی در تنبلی، پرخاشگری و عدم تحرک دانش آموزان، گفت: تمام تلاش آموزش و پرورش در قسمت مشاوره، معاونت پرورشی و تربیت بدنی بازسازی شرایط عادی دانش آموزان است.

محمدی، خانواده و اولیا و مدارس را ۲ بال پرورش دانش آموزان دانست که باید برای تعلیم و تربیت بچه ها با هم هماهنگ بال بزنند تا دانش آموزان به موفقیت برسند و اگر تعالیم آموزش و پرورش با خانواده تعارض داشته باشد، دانش آموزان ضربه می بینند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه اصلی آموزش و پرورش تقویت مشارکت سایر دستگاه های اجرایی است، گفت: نباید مسائل تعلیم و تربیت را فقط به آموزش و پرورش تقلیل داد بلکه باید به حالت سیستمی با مشارکت تمام دستگاه اجرایی ذی ربط و به عنوان موضوعی ملی به این مقوله نگاه شود.

محمدی در پایان تعداد دانش آموزان استان کرمانشاه را ۳۶۰ هزار نفر با ۲۶ هزار معلم و کادر اداری اعلام کرد که در چهار هزار واحد آموزشی مشغول فعالیت هستند.