استاندار کرمانشاه:

مشارکت همدلانه اصناف برای حمایت از ایتام قابل تقدیر است

کرمانشاه- کلمه نیوز - استاندار کرمانشاه از نقش ­آفرینی فعالانه اصناف و بازاریان در حمایت از نیازمندان تقدیر کرد و گفت: مشارکت همدلانه و همیاری خیرین در ماه ضیافت الهی و حمایت از طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین به گونه‌ای جشنواره­‌ای از ایثار و همراهی مومنانه در استان است.

«بهمن امیری مقدم» روز سه‌شنبه در نشست تجلیل از خیرین اصناف و بازاریان حامی ایتام و محسنین استان در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: امروز براساس تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد و اصناف امکان حمایت از پنج هزار نفر مددجوی زیرپوشش امداد فراهم شده و اصناف در این طرح پیشگام است.

وی با تقدیر از خیرین اصناف که در طرح اکرام از ایتام مشارکت دارند، این حرکت آنان را بسیار ارزشمند و دارای اجر دنیوی و اخروی عنوان کرد و اظهار داشت: در شب های قدر وقتی که از خدای متعال می خواهیم که مقدرات ما به بهترین نحو ممکن رقم بخورد بدون شک سرپرستی و اکرام از ایتام یکی از بهترین مقدرات خدا است که برای خیرین حاصل می شود.

وی سرپرستی پنج هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین را توسط خیرین اصناف در ماه مبارک رمضان حرکتی بسیار ماندگار و اتفاق خوب در کرمانشاه برشمرد و تصریح کرد: کمک به نیازمندان یکی از کارهای خوب و ماندگار خیرین کرمانشاه است که این موضوع هم به خوبی های کرمانشاه اضافه می شود لذا جا دارد از این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

مقام عالی استان اقدام خیرین اصناف در سرپرستی ایتام را یک جشنواره ایثارآفرین در کرمانشاه خواند و ادامه داد: مشکلات و مسایل استان زیاد است اما این مشکلات نباید باعث شود که از انجام کارهای خیر باز بمانیم و در همین راستا خیرین اصناف با اقدام و عمل مومنانه در سرپرستی پنج هزار نفر از ایتام یک جشنواره ایثارآفرین خلق کرده اند.

امیری مقدم با بیان اینکه همه از اقدام خداپسندانه خیرین اصناف در ماه مبارک رمضان تشکر می کنیم، گفت: این گونه کارها زیبایی های یک استان را بیشتر می کند، لذا اقدامات خیرین کرمانشاه باید برجسته و کرمانشاه به عنوان الگو در سطح کشور مطرح شود و این گونه اقدامات منجر به ماندگار می شود و این ماندگاری برای آخرت انسان ها بسیار ارزشمند خواهد بود، زیرا خداوند متعال در قرآن کریم به کمک رسانی به یتیمان بسیار سفارش کرده است.

وی اظهار داشت: انسان وقتی تا زنده است چنانچه کار خیر انجام دهد، ثواب آن چندین برابر ثواب پس از مرگ توسط وراث خواهد بود و اینکه فردی در حیات خود اقدام به کار خیر می کند بدون شک خداوند به او نظر کرده که می خواهد ثروت چنین شخصی در کار خیر هزینه شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: فردی که کارهای خیر انجام می دهد نور به خانه و زندگی این شخص وارد می شود و این توفیق شامل همه نمی شود لذا فردی سعادتمند است که در این دنیا به دنبال کارهای خیر و خداپسندانه باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه انجام کارهای خیر و سرپرستی از ایتام توسط خیرین اصناف یک الگو رفتاری است، گفت: همه کشور باید بداند که کرمانشاه دارای چه افراد نیکوکار و خیری است؛ لذا ضرورت دارد که این گونه کارها در کشور برجسته شود و از طرف دیگر کرمانشاه در بحث وقفیات نیز جزو استان های اول کشور است لذا این زیبایی های کرمانشاه باید بیش از پیش برای همگان نمایان شود.

امیری مقدم تصریح کرد: در استان تلاش خواهم کرد علاوه به کمک در راستای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معشیتی مردم، انجام کارهای خیر با جدیت تمام پشتیبانی و حمایت شود زیرا این کارها است که دارای اجر و ثواب خواهد بود.

استاندار تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم که کرمانشاه از مشکلات اقتصادی و بیکاری خارج شود و ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معشیتی از راهبردهای اساسی در استان خواهد بود و در این زمینه کارهای خوبی در زمینه ایجاد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده لذا وظیفه داریم که بستر را برای سرمایه گذاری های بیشتر فراهم کنیم.

وی با تقدیر از وحدت و انسجام خیرین اصناف در کمک رسانی به ایتام، خواستار تشکیل یک انجمن برای ساماندهی بیشتر کمک اصناف شد و گفت: ضرورت دارد که در بحث کمک ها موضوع عدالت نیز مورد توجه قرار گیرد و همه افراد مستعضف و محروم جامعه در سطح استان به یک میزان مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند لذا با تشکیل انجمن کمک به ایتام و افراد محروم یک اسناسنامه نیز تدوین خواهد شد که خود این موضوع منجر به افزایش سطح کمک ها و اقدامات نیکوکاری در استان خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بازدید و سرکشی از افراد محروم جامعه را اقدامی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این اقدام منجر خواهد شد که افراد و مدیران بیشتر در جریان مشکلات و چگونگی زندگی افراد مستعضف قرار بگیرند لذا این گونه حرکت ها باید تقویت و بیشتر شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خدمت و کمک به ایتام بالاترین توفیق در زندگی افراد است از نقش اصناف در کمک رسانی به مردم در بحران های مختلف و همچنین حضور اصناف در طول ۸ سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد.

اصناف کرمانشاه ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند

رییس اتاق اصناف کرمانشاه نیز در این نشست گفت: اصناف این استان ۷۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

«رضا سلیم ساسانی» افزود: امسال توفیقی به اتاق اصناف کرمانشاه اعطا کرده که شهید شاخص سال اصناف از استان انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: شهید «رضا عباسی» از صنف مکانیک استان کرمانشاه بود و در ماه آینده از خانواده ایشان در همایشی با حضور روسای اتاق های اصناف کشور تجلیل به عمل خواهد آمد.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: شهید مدافع حرم «رضا عباسی» هفتمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است که در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و در جدال با مزدوران تکفیری در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی است.