مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه:

حمایت از صندوق‌ خُرد زنان روستایی از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه است

کرمانشاه - کلمه نیوز- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با اشاره به تجربه موفق راه‌اندازی صندوق‌های خُرد زنان روستایی استان در سال گذشته، گفت: یکی از اولویت‌های مهم این صندوق در سال ۱۴۰۱ حمایت از این صندوق‌های خُرد محلی در سطح روستاهای استان است.

«محمدطاهر عظیمی‌فشی» افزود: سال گذشته صندوق کار آفرینی امید با هم افزایی بخش ترویج جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی، ۷۴ میلیارد تومان به صندوق های خُرد زنان روستایی در سطح استان پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۷ صندوق خُرد زنان روستایی در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: به هر یک از این صندوق ها ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه با ضمانت آسان سفته پرداخت شده است.

عظیمی‌فشی گفت: صندوق‌های خُرد زنان روستایی شامل ۱۸ تا ۴۰ نفر عضو در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال و به صورت هیات مدیره‌ای براساس تجربه کار و سابقه شغلی تشکیل می‌شود.

وی راه‌اندازی صندوق‌های خُرد زنان روستایی در استان را کمک به معیشت خانواده های روستایی عنوان کرد و گفت: یکی از مزایای این طرح دسترسی آسان زنان روستایی به تسهیلات ارزان قیمت و بدون ضمانت بانکی صرفا با سفته است.

تشکیل ۲۰۰ صندوق خُرد زنان روستایی در استان هدف گذاری شده است

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سال جاری ۲ هدف مهم؛ نهضت احیای واحدهای اقتصادی نیمه فعال و راکد و همچنین راه اندازی صندوق های خُرد زنان روستایی اولویت اول صندوق کارآفرینی امید در استان است.

عظیمی‌فشی یکی از اهداف صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه را؛ راه اندازی ۲۰۰ صندوق خُرد زنان روستایی عنوان کرد و گفت: در این مدل اقتصادی، صندوق خُرد زنان روستایی پس از تشکیل، در قالب طرحی پتانسیل و توانایی شغلی خود را به واحد مالی و کارشناسی صندوق کارآفرینی امید تحویل می دهند و پس از مشاوره شغلی و تایید نهایی براساس ارزیابی ها تسهیلات ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به آنان پرداخت می شود.

۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه تخصیص یافته است

عظیمی‌فشی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به رسالت صندوق کارآفرینی امید مبنی بر حمایت از افراد متخصص، با تجربه و ماهر اما بیکار، گفت: صندوق کارآفرینی امید به ۲ صورت؛ پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و مشاغل خود اشتغالی از افراد دارای مهارت پشتیبانی مالی ارزان قیمت حمایت می‌کند.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید برای مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل خود اشتغالی ۲۰۰ میلیون تومان وام قرضه الحسنه با کارمزد چهار درصد از محل منابع داخلی، تسهیلات اشتغال (تبصره ۱۸) و تفاهم نامه بین دستگاه های اجرایی پرداخت می کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به برنامه های این صندوق در سال جاری؛ احیای ۴۰ واحدهای راکد و تعطیل استان، راه اندازی ۲۰۰ صندوق خُرد زنان روستایی در کنار پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق کار آفرینی امید استان کرمانشاه تخصیص یافته است.

عظیمی‌فشی در ادامه خواستار حمایت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از صندوق کارآفرینی امید به لحاظ تامین اعتبار شد و گفت: مجموعه صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه ۱۴ شعبه در ۱۴ شهرستان استان با ۳۵ کارمند دارد و در هشت شهرستان با این حجم بسیار بالای کار فقط یک نیرو دارد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.