پایان تعمیرات خط لوله ۱۲ اینچ قشم/بندرعباس در نوار ساحلی خیلج فارس

هرمزگان/کلمه نیوز-مدیر منطقه 6 انتقال گاز از پايان موفقيت آميز تعميرات پايداري انتقال گاز بر روي خط لوله 12 اينچ قشم / بندرعباس در 5 نقطه و 3 گروه كاري با 2400 نفر ساعت در 24 ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد.

علیرضا عربلو با اعلام این خبر گفت: در راستای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی به مصارف خانگی و صنعتی در جزیره قشم و کارخانه سیمان خمیر تعمیرات مقاوم سازی و پایداری خط لوله انتقال گاز   ۱۲ اینچ قشم / بندرعباس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : انجام این عملیات باعث افزایش ضریب اطمینان و پایداری انتقال گاز شده است و از جمله اقدامات انجام شده در این عملیات می توان به: تعویض ۲۴ متر خط لوله ۱۲ اینچ، ۳ عدد شیر ، ۲ عدد گسکت و نصب یک عدد اتصال عایقی ۱۲ اینچ جهت رفع نشتی مسیر ارتباطی خط ۱۲ اینچ به پالایشگاه نفت بندرعباس اشاره نمود .

مدیر منطقه ۶ انتقال گاز با بیان انجام عملیات در گرما و شرجی نسبتا بالا عنوان کرد: عملیات تعمیرات خط ۱۲ اینچ در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با سه تیم عملیاتی و در پنج نقطه در محدوده کیلومتر ۳۰ الی ۶۴ آغاز به کار کرد؛ که با رعایت نکات ایمنی و سرعت عمل بالای متخصصین تعمیراتی، عملیات مذکور زودتر از زمان پیش بینی شده به پایان رسید.

انتهای پیام/