۳۰ هزار مشترک سرپل ذهابی تحت پوشش آب و فاضلاب هستند

کرمانشاه - کلمه نیوز - رییس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب گفت: از مجموع ۳۰ هزار مشترک با جمعیت ۵۲هزار نفر تحت پوشش این اداره در مجموع ۱۲ هزار مشترک در۱۹۷ روستا و ۱۸ هزار مشترک شهری است.

احمد احمدی افزود: همچنین آبرسانی به ۱۵ روستای غیرتحت پوشش آب و فاضلاب نیز روزانه با ۱۵ دستگاه تانکر سیار برای تامین آب مورد نیاز تامین می شود.

وی اظهار داشت: با ۳۵ مجتمع روستایی فعالیت ۲۴ نفر اپراتور خدمات روستایی انجام می شود و همچنین ۱۲ پروژه فعال در جهت تنش آبی و توزیع آب با ۶۳ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است که از این تعداد حداکثر با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی فعال هستند.

رییس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب گفت: رسالت کار آب و فاضلاب تعمیر و توزیع آب شرب شهر و روستاهای شهرستان سرپل ذهاب را با جمعیتی حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار نفر است.

احمدی افزود: دفع بهداشتی شهر سرپل ذهاب۹۷درصد به صورت مُدرن انجام و تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان فعال و مهیا است.

وی گفت: مقدار ۱۴هزار و ۵۰۰ متر لوله برای اجرای شبکه آب بخش قلعه شاهین توسط بنیاد علوی به انبار امورآب شهرستان تحویل و در انتظار تعیین پیمانکار مربوطه هستیم.

او اضافه کرد: لای روبی چشمه آب سرابگرم هفته گذشته انجام شد و وضعیت آب شرب شهرستان مطلوب و بهداشتی است، علاوه بر شهر سرپل ذهاب، شهرستان قصرشیرین با جمعیت ۱۱۵ هزار نفر نیز از چشمه آب سرابگرم بهره مند هستند.

رییس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب گفت: در اجرای پروژه های خط انتقال آب سرابگرم به شهر سرپل ذهاب، پروژه قورچی باشی، کانی عزیز و پیران مشکلات اجتماعی و معارض وجود دارد که جهت تسهیل در اجرای کار نیاز به همکاری است.

وی ضمن اشاره به شعار وزارت نیرو “آب هست ولی کم است” گفت: در سطح روستاهای شهرستان مشکلات آب شرب وجود دارد، تعدادی از مشترکان اقدام به برداشتن کنتور آب کرده و فشار آب به صورت متعادل تقسیم نمی شود و همین عدم همکاری باعث نارضایتی مشترکین در منطقه شده، ضمن اینکه آمادگی برای مدیریت آب از سوی اداره آب و فاضلاب وجود دارد ولی مستلزم هزینه است.

احمدی اظهار داشت: برای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر سرپل ذهاب اعتباری در سال گذشته و امسال تخصیص داده نشده و برای جوابگوی مطالبات مردم مستلزم اعتبار دولتی است که در این راستا ۱۰ میلیارد تومان برآورده شده و امیدواریم با پیگیری های فرمانداری سرپل ذهاب به نتیجه رضایت بخشی ختم شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.