هیچ سامانه ای به طور کامل قابل “کنترل” نیست

گروه جامعه: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به میزان اعتماد و اتکا به آزمون ساز شبکه شاد برای برگزاری امتحانات از سوی معلمان گفت: پلتفرم‌های مختلفی در آموزش و پرورش در دست بررسی و تدوین به منظور تعیین شاخص‌های امنیت آزمون است؛ هرچند چالش ها و محدودیت هایی […]

گروه جامعه: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به میزان اعتماد و اتکا به آزمون ساز شبکه شاد برای برگزاری امتحانات از سوی معلمان گفت: پلتفرم‌های مختلفی در آموزش و پرورش در دست بررسی و تدوین به منظور تعیین شاخص‌های امنیت آزمون است؛ هرچند چالش ها و محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود دارد.مهندس محمود حبیبی درباره قابلیت ها و میزان استفاده از آزمون سازهای شبکه شاد در ایام امتحانات از سوی معلمان اظهار کرد: آزمون سازها قابلیت های جدیدی بودند که از چندی پیش به شبکه شاد افزوده شدند.

وی افزود: اما اینکه تا چه میزان مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی به خود مدارس و تصمیم آنها برای چگونگی انجام ارزیابی های پایانی دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم تا چه میزان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره میزان اعتماد و قابل اتکا بودن آزمون سازهای شاد گفت: با توجه به ابزاری که ارائه می دهد این طور نیست که قابل اتکا نباشد، ولی اگر منظور امنیت آزمون است از آنجا که مشخص نیست خود دانش آموز به سوالات پاسخ می دهد یا خیر، نمی شود پاسخ دقیقی داد. هیچ سامانه ای را نمی توان به طور کامل کنترل کرد و ممکن است والدین و اطرافیان کمک کنند که دانش آموز به سوالات پاسخ بدهد.حبیبی درباره ایجاد و برگزاری آزمون‌ها در بستر پلتفرمی ایمن نیز عنوان کرد: پلتفرم‌های مختلفی در آموزش و پرورش در دست بررسی و تدوین به منظور تعیین شاخص‌های امنیت آزمون است؛ هرچند چالش ها و محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود دارد.