افتتاح شعبه دوم انجمن خوشنویسان بندر عباس

هرمزگان/ کلمه نیوز-آیین افتتاح شعبه دوم انجمن خوشنویسان بندر عباس با حضور اساتید خوشنویسی استان هرمزگان برگزار شد.

در این مراسم موسی دهقانی رئیس انجمن خوشنویسان استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح شعبه دوم انجمن در شهر بندر عباس :گفت امروزه هنر خوشنویسی بیش از پیش مورد توجه علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم این هنر پیوند آن با هویت ایرانی و اسلامی است و امروز با همت و همکاری جناب آقای عبدالطیف دهقانی از هنرمندان هنر خوشنویسی استان ، شاهد افتتاح شعبه دوم انجمن خوشنویسان در شهر بندر عباس هستیم و خدا را شاکریم که می توانیم هنرجویان بیشتری را به این هنر زیبا و ارزشمند سوق دهیم.

عبدالطیف دهقانی مدیر دفتر شعبه دوم انجمن خوشنویسان بندر عباس نیز در این آیین ، ضمن تقدیر از رئیس انجمن خوشنویسان هرمزگان به دلیل هماهنگی و حمایت از افتتاح این مجموعه گفت :با توجه به اینکه هنر خوشنویسی، به دلیل علوم و فنون جدید در سالهای اخیر دستخوش فراز و نشیب هایی شده است، می طلبید که یک حرکت جمعی صورت گیرید تا بتوانیم این هنر را با گستردگی بیشتری به همه ی علاقمندان معرفی کنیم .

محمد رستمی قشمی ،مسوول آموزش انجمن خوشنویسان هرمزگان نیزگفت: امیدواریم این فضای آموزشی ، در حد توانش در زمینه آموزش خوشنویسی در این شهر تاثیر گذار باشد و انسانهای شایسته ای را در زمینه هنر مقدس خوشنویسی تربیت کند.

وی افزود: خوشنویسی به عنوان یک هنر معنایی و ریشه ای قدمت و پیشینه ی زیادی دارد و نباید بگذاریم این هنر به دست فراموشی سپرده شود.

مرتضی آخش جان نیز ضمن تبریک افتتاح این مرکز گفت هنر نردبان رسیدن به کمال است و دنیای پر مشغله ی امروز که انسان را از رسیدن به کمال دور نگه داشته است هنر می تواند این وظیفه را انجام دهد.

این استاد پیشکسوت خوشنویسی بیان :کرد ایجاد چنین مراکزی می تواند با پتانسیل زیبا شناسی خاص خود به جوانان کمک کند که آنها با فراگیری این هنر مقدس به تعالی روحی و روانی برسند و از تنشهای زندگی آنها کاسته شود و باعث آرامش آنها شود.

گفتنی است ؛ در آیین افتتاح شعبه دوم انجمن خوشنویسان استان هرمزگان، موسی دهقانی رئیس انجمن خوشنویسان بندر عباس مرتضی آخش جان ، میرزا کریمی ، محمد رستمی قشمی موسی مسلمی از اساتید انجمن خوشنویسان استان و شهرزاد زارعی مسئول روابط عمومی انجمن خوشنویسان هرمزگان حضور داشتند.

پایان خبر/