وقتی هنر و دانش درهم می‌آمیزد

فضاسازی هنرمندانه دبستان دخترانه توسل در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز

فارس_ دبستان دخترانه حاجیه فخرالسادات توسل یکی از دبستان‌های اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز است که در بلوار محراب جنوبی شهرک شهید دستغیب قرار دارد.

کلمه نیوز_ این دبستان خیرساز در سال ۱۳۷۸ به همت حاج محمد‌جعفر توسل و حاجیه خانم فخرالسادات توسل بنا شده است.۱۸۲ دانش آموز در شش پایه و در شیفت ثابت صبح در این دبستان مشغول به تحصیل هستند.

آنچه نظر مخاطب را در مدت حضورش در مدرسه جلب می‌کند فضاسازی حیاط و همچنین فضاسازی هنرمندانه ساختمان و راهرو مدرسه است که چشم هر صاحب ذوقی را به نظاره وا می دارد و زبانش را به تحسین می‌گشاید. از کاغذهای رنگی که به زیباترین شکل و به صورت کاملا مرتب به گل‌های رنگارنگ زیبایی تبدیل شده و از سقف آویزان است بگیرید تا کتاب‌خانه‌ی کوچک و خوش رنگ مدرسه و طرح‌های دیواری خوش رنگ و لعاب.

هر روز بانگ اذان از مدرسه پخش می‌شود و دانش‌آموزان طبق برنامه روزانه، در مراسم نماز جماعت در نمازخانه‌ای کوچک و بسیار معنوی و مرتب شرکت می‌کنند.

نماز‌خانه سیستم هوشمند دارد و به قرآن، کتاب‌های دعا و کمد مجهز است. در ساعت‌های فراغت، فیلم‌های علمی، آموزشی و مذهبی نیز در این نمازخانه برای دانش‌آموزان به نمایش درمی‌آید.

چادر نجوم در نمازخانه برپاست و کلاس‌های آموزش خانواده و جشن‌های مذهبی نیز در همین مکان برگزار می‌شود.

فعالیت‌های فوق برنامه همچون طرح بوم با آموزش عروسک‌بافی هم در این مدرسه برقرار است و بناست این رشته‌های هنری و مهارت‌آموزی‌ها در تابستان امسال گسترش داشته باشد.