شهروندان و دوستداران محیط زیست در شهرستان فسا برای پاکسازی طبیعت آستین همت بالا زدند

فارس_ به مناسبت هفته جهانی زمین پاک، پاکسازی محور ورودی شهر فسا توسط محیط زیست شهرستان با همکاری شهرداری شهر فسا و فرمانداری و جمعی از دوستداران محیط زیست انجام شد.

کلمه نیوز_ علیرضا محمدی فارسی رییس اداره حفاظت محیط زیست فسا با تشریح اقدامات دراین زمینه و تقدیر از غیرت و حس مشارکت شهروندان اظهار داشت: دراین حرکت جمعی نمونه کاملی از وفاق و همدلی دوستداران طبیعت به نمایش گذاشته شد.

محمدی فارسی ضمن توصیه به شهروندان برای پیوستن به پویش ‘نه به ریختن زباله’ گفت: پاکسازی طبیعت از آلودگی ها از آموزه های ملی و دینی است و ایرانیان از دیرباز به این آموزه ها ایمان و اعتقاد داشته اند و در آیین های مختلف پایبندی به آن را نشان داده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست فسا خاطر نشان کرد: پیوستن به پویش ملی ‘نه به ریختن زباله’ را افتخار خود می دانیم، پاک نگهداشتن محیط زیست و پرهیز از ایجاد آلودگی و جلوگیری از انباشت زباله و آلودگی در طبیعت و محیط زیست از آموزه های مهم ایرانی و اسلامی است، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های مسئول و همه افرادی که دغدغه داشتن زندگی پاکیزه تر و حیات سالم دارند باید در این زمینه احساس تکلیف کنند و به ترویج این آموزه های معنوی بپردازند.

محمدی فارسی در ادامه محیط زیست و زمین را مادر انسان ها دانست و گفت: باید این احساس در همه ما به وجود آید که هر گاه زباله ای از روی زمین بر می داریم خانه مادری خود را تمیز کرده ایم، زمین و محیط زیست برای داشتن یک زندگی سالم باید سالم و تمیز بماند، تصور زندگی کردن در میان آلودگی ها تصوری وحشتناک و غیر قابل باور است اما متاسفانه این موضوع گاه به حقیقت می پیوندد و ما خواسته یا ناخواسته خود را درمیان انبوه زباله ها می یابیم.