معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد:

افزایش محسوس شناسایی تعداد صنایع آلاینده مشمول عوارض سبز در استان فارس 

فارس_ معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با پیگیری‌ها، پایش‌ها، نمونه برداری‌های فصلی و مستمر اداره کل حفاظت حفاظت محیط زیست فارس شاهد افزایش شناسایی صنایع آلاینده مشمول عوارض سبز در این استان است ، شمار این نوع صنایع در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۴ مورد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۷۴ مورد بوده است.

کلمه نیوز_ قاسم نهاوندی با ارائه گزارشی در این زمینه افزود: این اقدام به استناد ماده ۲۷ فصل هفتم قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: به منظور تشخیص و تعیین واحدهای صنعتی آلاینده نمونه برداری‌های سرزده توسط کارشناسان اداره کل و آزمایشگاه‌های معتمد صورت گرفته و پس از تعیین میزان مولفه های آلاینده، با ضوابط محیط زیستی انطباق داده شده است و به واحدهایی که خارج از حد استاندارد باشند اخطاریه ابلاغ می‌شود.

نهاوندی با بیان اینکه چنانچه در مدت زمان مهلت داده شده اقدامی از سوی صنایع صورت نگیرد به طور خودکار در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: واحدهای آلاینده بین نیم تا یک و نیم درصد از فروش خود را باید به عنوان جریمه و عوارض آلایندگی بپردازند، که عواید آن به شهرداری‌ها بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اختصاص داده می‌شود.