کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران:

اگر ادغام وزارت صمت و اتاق بازرگانی اشتباه بود تفکیک این‌دو نیز اشتباه دوم امروز ما است

کرمانشاه - کلمه نیوز - نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و باحضور استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کلمه نیوز، کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: همانطور که می‌دانیم بخشی از وظایف مجلس قانون‌گذاری است و اخیرا قانون‌هایی که مستقیما جهت حمایت از تولید است وضع کرده.
اما درخواست‌های ما از نمایندگان مجلس اینست ۱- نظارت بر اجرای قوانین را یک اصل مهم در نظر بگیرند چراکه معتقدیم قانون بدون نظارت مسیرنادرست را طی می‌کند و نمی‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. ۲-توجه ویژه به قوانین مربوط به قاچاق کالا. ۳-لغو معافیت ورودی ماشین آلات. ۴-بررسی مشکلات موجود در بحث مالیات.
کیوان کاشفی ادامه داد: تاثیر دیگری که مجلس می‌تواند بر قوانین و مقررات داشته باشد در بودجه سالیانه است که تاثیر آن بعدها بیشتر بر روی مسائل اقتصادی بخصوص بخش خصوصی نمایان می‌شود.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه بااشاره به اینکه اصلاح تورم به معنای اصلاح اقتصاد کشور است و مسیرش در راستای بودجه سالیانه طی می‌شود گفت: در کشور ما تا تورم کنترل نشود هیچ بنای اقتصادی سرپا قرار نمی‌گیرد.

بورس اگرخودش؛ خودش را از بورس خارج کند مشکلات حل می‌شود!!!
سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقرکلیایی در مجلس شوارای اسلامی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان گفت: همه‌ی ما از بورس گلایه داریم. چراکه لیدرهای بورس نمی‌گذارند قیمت پایین بیاید. این را هم همه می‌دانیم که همیشه ارزش سهام خود بورسی‌ها بالاست و این فقط شرکت‌ها هستند که درگیر نوسانات جدی می‌شوند که باید فکری جدی برای آن کرد در نتیجه اگر بورس خودش سهام خودش را از بورس خارج کند! تمام مشکلات حل می‌شود و تعادل برقرار خواهدشد!

آغاز بکار واحد صنعتی بیواتانول کرمانشاه از دی‌ماه امسال.

دکتر فرشاد مقیمی معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در طرح بیواتانول باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در اسفند ۱۴۰۰ داشتیم برنامه ۱۴۰۱ عقب‌ماندگی نداردو امیدواریم که در نیمه دوم شهریورماه کار تست این واحد را آغاز کنیم و هچنین از دی‌ماه نیز بتوانیم به تولید انبوه برسیم که این اولین واحد صنعتی تولید بیواتانول در کشور است که خوشبختانه توانستیم دانش فنی آنرا در کشور بومی کنیم.
مقیمی بااشاره به اینکه در سال ۹۷ با شروع مجدد تحریم‌ها شرکای خارجی که قرار بود ۶۰ درصد ماشین‌آلات مارا تامین کنند طرح را ترک کردند گفت: خوشبختانه ما توانستیم ۷۰ درصد از تحهیزات لازم را ازطریق ۳۸ تامین کننده داخلی تهیه کنیم.
وی همچنین خبر داد: در طرح بیو ایمپلنت نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز به بهره‌برداری برسیم.
مقیمی همچنین در نشستی که فعالان اقتصادی استان کرمانشاه و برخی از نمایندگان مجلس حضور داشتند در رابطه با موضوع نوسازی صنایع گله‌مند شد و گفت: معتقدم که تاکنون ازآن غفلت شده و ما می‌خواهیم در برنامه هفتم به آن توجه ویژه داشته باشید.
چراکه برخی صنایع هستند علی‌رغم اینکه کشور به سرمایه‌گذاری درآن نیاز دارد اما این واحدهای صنعتی قادر به تولید نیستند واین نیازمند به توجه نوسازی در بحث صنایع نیز می‌باشد.

حذف قوانین دست‌وپا گیر در دستور کار مجلس

مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در مجلس بحث کم کردن قوانین است که توانستیم بخشی از آنرا با کمک معاونت قوانین و هوش مصنوعی که حدود ۲۴۰ ماده از قانون‌های معدنی است و به‌حق برای فعالین اقتصادی دست‌وپا گیر هستند را آماده کنیم و بفرستیم به صحن مجلس که به طور کلی این قوانین را حذف شوند.

تمرکزگرایی صنعتی در مرکز کشور باعث محرومیت در مناطق مرزی شده

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه، بااشاره به اینکه توسعه صنعتی متوازن یک امر ضروری برای کشور است گفت: متاسفانه در بخش صنعت عدالت در توزیع سرمایه‌گذاری رخ نداده و بیشتر در مرکز کشور است و این باعث شده که توسعه صنعت دراین مناطق بیش از منابع طبیعی باشد و درعین حال در مناطق مرزی نیز با ضعف سرمایه‌گذاری روبرو باشیم.
امیری مقدم از نمایندگان مجلس درخواست کرد که با وضع قوانین حمایتی فکری اساسی برای توسعه مناطق محروم و مرزی کنند.