اخبار سیاسی ۷ فروردین؛ توضیحات خرازی درباره سفرمنطقه‌ای‌اش/ رئیسی در جمع مدیران کشور

« همایش مدیران سراسر کشور»، «سفر منطقه ای خرازی» «رایزنی های امروز امیرعبداللهیان» و… از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ بود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز همایش سراسری مدیران دولت مردمی در راستای مهار تورم و رشد تولید، برگزار شد و  سید ابراهیم رئیسی در بخشی از این همایش سیاست داخلی دولت را متکی به ظرفیت‌های عظیم داخلی و سیاست خارجی دولت را مبتنی بر نگاه متوازن در روابط با همه کشورها خواند و گفت: ما با همه کشورهای دنیا به صورت متوازن تعامل داریم، اما هیچگاه مسایل کشور را به اخم و لبخند چند کشور گره نزدیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز هر کشوری که بخواهد با جمهوری اسلامی تعامل داشته باشد، زمینه آن فراهم شده است.

همچنین در هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هم که با حضور سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر اعضا شامگاه یکشنبه برگزار شد،‌ آخرین اصلاحات آیین‌نامه اجرایی طرح مولدسازی دارایی‌های دولت مطرح و به تصویب رسید.

تصویب نامه هیئت وزیران نیز در خصوص «سند توسعه بخش تعاون» از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. دولت به‌ منـظور افزایش شتاب سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به بیست ‌و پنج ‌درصد، با تنظیم «سند توسعه بخش تعاون» و ارائه‌ی مجموعه راهکارها مسیر نیل به هدف مذکور را تسهیل کرد.

****

در پی طرح احتمال افزایش ‎قیمت بنزین از سوی برخی رسانه ها،‌ رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در توییتر خود تاکید کرد که دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد و نوشت: نه در دولت و نه در مجلس بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ صورت نگرفته است. واقعیت این است که اگر دولت قصد افزایش بنزین را داشت در لایحه بودجه آن را لحاظ می کرد ولی چنین چیزی اصلا مطرح نشده است.»

در گزارش مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران به رئیس سازمان تعزیرات به بررسی دلایل آشفتگی بازار میوه شب عید پرداخته شد.

فرزاد آقایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در قرارگاه گشت‌های مشترک طرح نوروز و ماه مبارک رمضان در این گزارش توضیح داد که روسای شعب با توجه به نارضایتی مردم به صورت شبانه‌روزی در میادین تره بار مستقر شدند و سعی کردیم میوه باکیفیت و قیمت مناسب به دست مردم برسد. با باز شدن میدان تره و بار و نظارت تعزیرات حکومتی، امیدواریم در چند روز آینده مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

امروز همچنین در نخستین جلسه مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها در سال ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در راستای عملیاتی شدن برنامه سال ۱۴۰۲ دستوراتی مهم و دارای ضرب‌الاجل داد.

****

در پی برخی تفسیرها درباره سفر منطقه‌ای سید کمال خرازی،‌ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن رد این تفسیرها با تاکید بر «هماهنگی کامل» پیشبرد روابط خارجی کشور در حوزه‌های امنیتی، راهبردی و اجرایی، شرایط حاکم بر منطقه را نشانی از «موفقیت سیاست خارجی ایران» توصیف کرد.

وی پس از بازگشت از سفر به دمشق و لبنان،‌ با اشاره به برخی بازتاب‌ها درباره سفر به این دو کشور گفت: متاسفانه برخی افراد از اخبار این سفر سوءاستفاده کرده و این سفر و سفرهای آقای شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی (شعام) را ناهماهنگ با وزارت خارجه تلقی کردند که نشان می‌دهد از برنامه‌های هماهنگ کشورمان در زمینه روابط خارجی ناآگاه هستند. طبعا اشاعه اینگونه تفسیرهای نادرست به مصلحت روابط خارجی کشور نیست.

همچنین امروز،‌ وزیران امور خارجه ایران و عربستان برای دومین بار در طول یک هفته گذشته با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان آخرین وضعیت توافق فیمابین و نشست وزرای خارجه دو کشور را مورد گفتگو قرار داد و طرفین در خصوص نشست مشترک فیمابین در ماه مبارک رمضان بحث و تبادل نظر کردند.

در گفتگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و لیبی هم امیرعبداللهیان از نجلاء المنقوش برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت. بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیبی و اعزام سفیر به این کشور آفریقایی، دیگر محور گفتگوهای دو وزیر بود.

اخبار دیگر از دیدار ها و رایزنی های امروز وزیرخارجه را در لینک های زیر دنبال کنید.

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر مشاور قطر در امورخارجه

دیدار خداحافظی سفیر برزیل در ایران با امیرعبداللهیان

انتهای پیام