یادداشت؛

یک توهین آشکار و چند سوال!!

اصفهان_ یادداشت؛

در حال گذر در شهر برای رسیدن به محل کار بودم که پوستری در سطح شهر توجه من را جلب کرد. مضمون این بنرها سخره گرفتن خبرنگاران با استفاده از انواع پرنده همچون طوطی، کلاغ، جوجه کبوتر، دارکوب و غیره با نمادها و تیترهای مختلفی همچون «رسانه پنهان می‌کنه»، «رسانه شایعه می‌کنه»، «رسانه گزینش می‌کنه»، «رسانه تکرار می‌کنه»، «رسانه القا می‌کنه»… بود که نقطه مشترک همه آنها زیرسوال بردن کار خبرنگاران، توهین مستقیم و بی شرمانه به آنها بود، که بی شک یکی از ارکان مهم جامعه در جهت آگاهی رسانی به جامعه بوده و هستند.

مدیر مربوطه در توجیه این اقدام وقیحانه، صبحت از سخنرانی مقام معظم رهبری کرد که ایشان در آن سخنرانی رسانه های بیگانه و فضای مجازی خارج نشین را مورد خطاب خود قرار داده بودند نه رسانه های داخلی!!

در اینجا چند سوال مطرح است که مدیر مربوطه موقع طراحی این بنر و نصب آن در سطح شهر به عمق فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته که رسانه های بیگانه را مود خطاب قرار داده یا خیر؟ آیا به این موضوع توجه داشته هزینه میلیونی که بابت طراحی و چاپ این بنر صرف شده از محل درآمدهایی به جز مالیات، عوارض شهرداری و بیت المال تامین شده است؟ آیا روی صحبت مدیر مربوطه به دو رسانه مکتوب و مجازی شهرداری اصفهان همچون “روزنامه اصفهان زیبا” و “خبرگزاری ایمنا” نیز بوده است؟ آیا مصداق این عمل وقیحانه چیزی جز خودزنی رسانه های وابسته به شهرداری که اجازه درج و انتشار مطلبی جز اخبار مثبت اقدامات شهرداری اصفهان در جهت شهرسازی و خدمات رسانی به شهروندان هر چند کوچک و مختصر دارد نیست؟

در واکنش به این موضوع امروز یکشنبه عضو شورای شهر اصفهان در بخشی از جلسه علنی شورای شهر در خصوص این موضوع به ارایه صحبت پرداخت و اظهارداشت: کمیته فرهنگ شهروندی و معاونت فرهنگی شهرداری باید از خبرنگاران و رسانه‌ها عذرخواهی کنند.

محمدرضا فلاح با تاکید بر استفاده از مطالب اثربخش و آموزنده در محتوای بنرهای شهری افزود: بر خلاف این رویکرد، شماری از بنرها مباحث را به حاشیه می‌برند و سودمند نیستند.

وی تصریح کرد: برعکس محتوای بنرهای مورد اشاره، رسانه نه تنها شایعه نمی‌کند بلکه آگاه‌سازی را بر عهده دارد، پنهانکار نیست بلکه شفاف ساز است و فعالیتش امیدآفرینی و اعتمادسازی را به همراه دارد.

در شهری با این سبقه تاریخی و آمد و رفت مدیران کار بلد است، انتظار می رود که در انتخاب کارمندان خود دقت بیشتری داشته باشند و به جای دفاع از اقدامات و اجرای برنامه های چند میلیاردی از افراد زبده و با تجربه در جهت هر چه بیشتر نشان دادن ظرفیت های هنری و فرهنگی قوی این شهر استفاده کنند.