کشف سه قبضه سلاح به‌همراه لاشه دو قطعه کبک و ۱۰ تیهو از متخلفین شکار و صید در بوانات

فارس_ رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان بوانات از کشف سه قبضه سلاح به‌همراه مهمات و لاشه دو قطعه کبک و 10 تیهو از متخلفین شکار و صید در این شهرستان خبر داد و گفت: محیط زیست در هفته ای که گذشت روزهایی پُرکار داشت و با دقت نظر و تلاش شبانه روزی به پایش مناطق تحت مدیریت پرداخت.

کلمه نیوز_ علی آسا ضمن تشکر از دادستان بوانات برای حمایت های همه جانبه در کشف جرم و برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست و با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و‌ کنترل مناطق ابراز داشت: هر گونه تخلف در حوزه‌های تحت مدیریت به جد رصد و پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و فرهنگ زیست‌محیطی باید با اشکال متنوع و جدید بیشتر به مردم منتقل شود. شکار غیر مجاز از آسیب های جدی در طبیعت است و شلیک هر گلوله در عرصه ها و طبیعت شهرستان تیری بر قلب زیباترین نمادهای افرینش الهی است که نسل امروز و نسل های آینده حق بهره مندی از آن را دارند.

این مقام مسئول همچنین از کوشش برخی از همیاران محیط زیست نیز برای اهداف و رسالت سازمانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: پرندگانی مانند کبک و تیهو از گونه های کم نظیر در این شهرستان است، شهرستان بوانات از جمله مناطق مهم و زیستگاه اصلی این پرندگان است و باید تلا ش های بیشتری برای حفظ و نگهداری از آن انجام گیرد.