پاکسازی ورودی شهر سعادت‌شهر از زباله 

فارس_ با همکاری شهرداری سعادت شهر ، منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد ،هلال احمر پاسارگاد و جمعی از فعالان محیط زیست این شهرستان ورودی شهر سعادت شهر از زباله پاکسازی شد ، این اقدام تلاش برای داشتن طبیعت پاک و زندگی بهتر بوده است.

کلمه نیوز_ رسول کرمی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد با تقدیر از همه کسانی که در پاکسازی ورودی سعادت شهر مرکز این شهرستان مشارکت و همراهی داشتند اظهار داشت: محیط زیست می کوشد طرح‌هایی برای ارتقا فرهنگ شهروندی داشته باشد و از دیگر سو، از شهروندان هم انتظار همراهی و همکاری دارد.

کرمی در ادامه اضافه کرد: شهروندانی که باید شهر را همچون خانه خود بدانند و در این همراهی شعار “شهر سالم ، زندگی سالم” را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند، مدیریت شهر را نقطه ایده آل تدابیر مدیران می دانند و در این مسیر کوشش می کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد یادآور شد: تمرکز جمعیت در شهرها، بالا رفتن مدام سطح زندگی، افزایش مصرف شهروندان و تولید فرآورده های مصرفی، تولید انبوه زباله ها را بدنبال دارد. مدیریت مواد زائد جامد شامل روشهای مختلفی به منظور کاهش حجم زباله های جامد میباشد که از آن جمله میتوان به استفاده مجدد و بازیافت مواد، کاهش از مبدا تولید و همچنین کمپوست سازی اشاره کرد.

وی بر لزوم همکاری و مساعدت دستگاه‌های مسوول و فرهنگ سازی بین مردم برای بازیافت زباله و مدیریت پسماند تاکید کرد و افزود: پله شروع این تغییرات، تلاش برای فرهنگ‌سازی و ارتقا فرهنگ شهروندی است و محیط زیست در این راستا تلاش های بسیاری انجام داده است.