شناسایی زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان

استاندار خوزستان از شناسایی زمین برای ساخت حدود 90 هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: مراحل مربوط به تهیه اسناد و نقشه ها و بررسی توسط مشاور در دست اقدام است.

کلمه نیوز – علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: برای طرح نهضت ملی مسکن در استان، زمین برای ساخت حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده و مراحل مربوط به تهیه اسناد و نقشه ها و بررسی توسط مشاور در دست اقدام است.

استاندار خوزستان، افزود: در هفته های گذشته پروژه هایی با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در استان کلنگ زنی شد که در قالب این طرح ها بخش های فولاد، پتروشیمی، نفت، نیشکر و مجموعه های صنعتی استان برای کارکنان خود مسکن تهیه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: به این صورت که اداره کل راه و شهرسازی زمین را تامین می کند و شرکت های صنعتی برای آن دسته از پرسنل خود که فاقد مسکن هستند کار ساخت و ساز را با کمک و مشارکت بانک ها انجام می دهند.

حسینی محراب تصریح کرد: بخش مسکن روستایی برای روستاهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است که در جلسه آینده گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه خواهد شد.

وی ابراز کرد: ما از روند بخش مسکن در استان رضایت نداریم و دستگاه های مختلف باید یک تحرک قوی تر و بیشتری در این زمینه داشته باشند اما نقشه راه ترسیم شده چشم انداز درستی است و به سمتی می رود که ما با شهرک سازی در اطراف شهرها و طرح نهضت ملی مسکن بتوانیم یک رشد قابل قبولی در این بخش داشته باشیم.