همزمان با روز جهانی یوزپلنگ آسیایی با مشارکت محیط زیست فارس؛

برگزاری همایش استانی یوزپلنگان سرزمین من در کانون سمیه ناحیه ۴ شیراز

فارس_ به مناسبت روز جهانی یوزپلنگ آسیایی همایشی با حضور مسوولین اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سازمان فضای سبز شهرداری شیراز و مسوولان آموزش و پرورش در کانون سمیه ناحیه ۴ شیراز برگزار گردید.

کلمه نیوز_ دانش آموزان نویسنده و تصویرگر کتاب استان فارس در این همایش در زمینه حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری در معرض خطر انقراض ایران در این همایش آثار خود را عرضه کردند.

مریم پناهنده، مدیر کانون فرهنگی و تربیتی سمیه در این همایش گفت: توسعه پایدار و آبادانی محیط زیست کشور در گرو همت بلند خردمندان و هنرمندانی است که برای حفظ فردای آیندگان و صیانت از جلوه های زیبای الهی کمر همت بسته اند و اینک با عمل، قدم و قلم به یاری محیط زیست عزیزمان شتافته اند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تداوم این همت والا ، هر روز شاهد ترقی و تعالی روز افزون در ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست باشیم.

مدیر کانون فرهنگی و تربیتی سمیه افزود: امروز خوشحال تر از همیشه ایم چرا که دانش آموزان مدارس استثنایی نیز به جمع ما پیوسته اند و امروز که همزمان با روز جهانی معلولین نیز شده است شاهد درخشش آنها در زمینه های مختلف هنری هستیم و حضور دانش آموزان در این همایش پلی ست به روی فرداهایی بهتر.

صفورا کاظمی، مسئول انجمن طبیعت یاران کانون سمیه و دبیر انجمن ادبی چکاوک نیز از چاپ و انتشار کتاب های بیشتر در زمینه محیط زیست و رفتارشناسی جانوران و گیاهان در طبیعت ایران و سایر نقاط سیاره زمین خبر داد.

وی اضافه کرد: تاکنون انجمن ادبی چکاوک با همکاری دکتر حسین علیان مدیر مرکز توسعه آموزش های نوین ایران و مهدی فلاحتی مدیر سرای هنر و اندیشه روی گونه های جانوری شاخص بیشتر استان های کشور کار کرده است و در هر مورد کتاب دانش آموز نوشت داریم.

در این برنامه از کتاب دو زبانه یوزپلنگ دوست داشتنی به قلم دانش آموز آیرا شرفی از دبستان بین الملل ناحیه ۱ شیراز ، کتاب سالی در دریاچه به قلم دانش آموز فاطمه نوری پور از دبستان نیک سرشت ناحیه ۳ شیراز رونمایی شد.

در ادامه از دانش آموزان نویسنده در زمینه حفاظت محیط زیست و رفتارشناسی جانوران و گیاهان؛ ارسطو آزادی فر از دبیرستان دوره اول شیروان رستمی ناحیه ۳، آرش آزادی فر و سید محمد مهدی حسینی از دبستان شهدای شوش ناحیه ۳، لنا کوه پیما از دبستان فرج اله محمدی ناحیه ۲، آوا عبدالهی از دبستان فرزانه ناحیه ۴، آریسا علی پور از دبستان یگانه ناحیه ۴، الیسا زینلی از پیش دبستانی آوای مهر ناحیه ۴ تجلیل بعمل آمد.

برگزاری بازارچه خلاقیت و عرضه دست سازه های دانش آموزی از مواد بازیافتی از دبستان یگانه، گالری نقاشی محیط زیست و بازارچه کارآفرینی از دبیرستان پیش حرفه ای فرشتگان از دیگر برنامه های این همایش بود.

عباس بابایی معاون پرورشی اداره ناحیه ۴ شیراز نیز با تقدیر از مسوولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس بر لزوم فرهنگ سازی و تثبیت انس دانش آموزان با طبیعت تاکید کرد.

در پایان پس از ادای احترام دانش آموزان به شهید محیط بان علی اکبر قنبری زاده بافقی که در منطقه حفاظت شده زیستگاه یوزپلنگان در شهرستان بافق به دست قاچاقچیان به شهادت رسیده بود؛ از تمام دانش آموزان حاضر در برنامه توسط اداره کل محیط زیست فارس، سازمان فضای سبز شهرداری و کانون فرهنگی و تربیتی سمیه ناحیه ۴ شیراز تقدیر بعمل آمد.