دستگیری متخلفین شکار کبک در کوه‌‌های شهرمیان شهرستان اقلید

فارس_ علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از دستگیری متخلفین شکار کبک در کوههای شهرمیان این شهرستان خبر داد.

کلمه نیوز_ نجاتی با تشریح اقدامات انجام شده افزود: ماموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با گشت و کنترل منطقه کوههای شهرمیان و دژکرد اقلید، ۵ نفر متخلف را به جرم شکار۷ قطعه کبک و یک قطعه مرغابی دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید در این زمینه افزود: از این متخلفین ۴ قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز کشف شد.

نجاتی افزود: همچنین یک نفر متخلف دیگر به جرم شروع به شکار و ۲ نفر متخلف به جرم صید ۵۰ قطعه ماهی کپور در مناطق این شهرستان دستگیر شدند. پرونده این متخلفین در مراجع قضایی شهرستان درحال رسیدگی است.

وی، با هشدار نسبت به آسیب های وارده به محیط زیست بر اثر شکار و صید بی رویه گفت: محیط زیست در تعطیلات بیش از هر زمان دیگری در معرض آسیب قرار دارد موضوعی که اگر ادامه یابد به معنی نابودی حیات است از این رو خودداری از آلودگی محیط یک ضرورت محسوب می شود.

نجاتی در ادامه گفت: شکار بی رویه، صید خارج از ضابطه ، سوزاندن و قطع درختان برای تهیه زغال و هیزم، قطع درختان برای تولید الوار و مصالح ساختمانی و صنعتی و گسترش بی‌رویه شهرها و کارخانه‌ها از اصلی ترین عوامل نابودی و تخریب زیست بوم ها است.