پویش ملی سلامت در فارس/ بخش یک

فارس_ پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت فارس نیز با اقدامات گسترده ای همراه بوده است.

کلمه نیوز_ در ادامه برخی از رویدادهای این پویش ملی را در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت اجمالی، دنبال می کنیم:

امام جمعه کازرون به پویش ملی سلامت پیوست

همگام با اجرای پویش ملی سلامت، حجت الاسلام والمسلمین «محمد صباحی» امام جمعه شهرستان کازرون با شرکت در برنامه غربالگری، به این پویش پیوست.

«زهرا طهماسبی» معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون با اعلام این خبر گفت: بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از آغاز اجرای پویش ملی سلامت در کازرون غربالگری شده اند و از این تعداد ۱۵۱ نفر بیمار جدید دیابتی و ۳۰۰ نفر بیمار مبتلا به پرفشاری خون تا به امروز شناسایی شده است.

همچنین به این مناسبت، با برگزاری یک نشست خبری، اصحاب رسانه شهرستان کازرون به مشارکت در اطلاع رسانی اهداف این پویش ملی دعوت شدند.

اجرای پویش ملی سلامت در دانشکده فنی و حرفه ای کازرون با مشارکت واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید «پیرویان» و دانشکده فنی و حرفه ای کازرون برای دانشجویان ورودی جدید و بیان اهداف این پویش در جمع داوطلبان سلامت شهرستان، از دیگر برنامه های اجرای پویش ملی سلامت در کازرون بوده است.

آخرین برنامه های پویش ملی سلامت در اقلید

روسای شبکه و مرکز بهداشت اقلید با اندازه گیری فشارخون خود و پیوستن به پویش ملی سلامت، ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی و کنترل بیماری های فشار خون بالا و دیابت، از تمامی شهروندان خواست تا هر چه سریع تر برای تشخیص این دو بیماری، به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در شهر و روستا مراجعه کنند.

دکتر «حسین غلامپور» رئیس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اقلید ضمن پیوستن به پویش ملی سلامت بر اهمیت شناسایی و کنترل  زود هنگام بیماری فشار خون تاکید کرد و گفت: پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر  به ویژه دیابت و فشارخون بالا در ارتقای سطح سلامت عموم جامعه و پیشگیری از مرگ‌ های زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت از اهمیت زیادی برخوردار است.

برپایی غرفه سلامت به مناسبت پویش ملی سلامت در سرچهان

«مرتضی اکبری» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرچهان گفت: کارشناسان مجموعه سلامت شهرستان سرچهان در حاشیه همایش بزرگ «زندگی شاد»، اقدام به برپایی ایستگاه غربالگری به مناسبت پویش ملی سلامت کردند و خدماتی نظیر غربالگری فشارخون و توزیع محتوای آموزش سلامت، ارائه شد.

برگزاری کارناوال خودرویی به مناسبت پویش ملی سلامت در ارسنجان

سرپرست مرکز بهداشت ارسنجان گفت: به مناسبت پویش ملی سلامت با هدف اطلاع رسانی و شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در افراد بالای ۱۸ سال، کارناوال خودرویی به همت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ارسنجان برگزار شد.

در این مراسم خودروهای شبکه بهداشت و درمان با نصب پوسترهای ویژه پویش ملی سلامت در سطح شهر رژه رفته و مردم این شهرستان را برای ارزیابی قندخون و فشارخون به پایگاه های پزشک خانواده، خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت کردند.

همچنین طی این برنامه خودرو های هلال احمر، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، آتش نشانی، آموزش وپرورش، بهزیستی و اورژانس در این رژه شبکه بهداشت و درمان را همراهی کردند.

برگزاری دوره آموزشی تغذیه در فشارخون و دیابت همگام با پویش ملی سلامت با شرکت سفیران سلامت شهرستان ارسنجان از دیگر برنامه های اجرا شده به این مناسبت بوده است.