درخت کاری در شهرستان لامرد / انس دانش آموزان اشکنان با طبیعت

فارس_ با مشارکت و همراهی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد برنامه درخت کاری دانش آموزان و انس با طبیعت در شهر اشکنان برگزار شد.

کلمه نیوز_ حمزه برومند فر رییس محیط زیست شهرستان لامرد دانش آموزان شهر اشکنان با حضور مسئولین این شهر در برنامه انس با طبیعت و درختکاری حضور یافتند و در حاشیه این مراسم زمانی برای آموزش دانش آموزان در خصوص مسائل محیط زیستی و حفظ طبیعت و حیات وحش ایجاد شد.

برومند فر رییس محیط زیست شهرستان لامرد، با تاکید بر اینکه آموزش دانش آموزان و انس با طبیعت از آموزه های ضروری است که باید از دوران آموزش ابتدایی صورت گیرد افزود: در این برنامه که مورد توجه رئیس و مسوولان آموزش و پرورش شهر اشکنان قرار گرفت برای آموزش بیشتر در مدارس و تعاملات بهتر برنامه ریزی هایی انجام شد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه انس با طبیعت و کاشت درخت بر آینده دانش‌آموزان تاثیرگذار است، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی از ظرفیت مناسب برای درختکاری برخوردار هستند و در این مسیر می‎توانند کمک کننده باشند.

وی با بیان اینکه بحث ارتباط با طبیعت و مخلوقات در قرآن ترسیم شده است، افزود: بنابراین درخت عنصری است که با زندگی انسان عجین شده و همچنین در ادبیات درخت و آب مایه حیات هستند.

برومند فر با اشاره به اینکه سند برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین عناصر و ارتباطات چندگانه‌ای را مطرح کرده‌اند که در ارتباط با خدا و مخلوق دیده می‌شود گفت: بنابراین باید به گونه ای تربیت صورت گیرد که ارتباط ما با مخلوق آسیب نبیند.