در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت؛ اتاق های مادر و کودک راه اندازی و افتتاح شد

‌فارس_ به منظور اجرای قانون ترویج تغذیه با شیرمادر و حمایت از فرزندآوری و به استناد ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، اتاق های شیردهی و استراحت مادر و کودک در مرکز بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت شهید جهانی، پایگاه های سلامت امام حسن(ع) و ولیعصر(عج) راه اندازی شد.

کلمه نیوز_ کارشناس مسوول سلامت خانواده در مراسم افتتاح اتاق مادر و کودک در مرکز بهداشت گفت: طبق ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، در تمامی ادارات باید اتاق مادر و کودک راه اندازی شود تا مادر در یک فضای آرام به شیردهی کودک بپردازد و کارکنان بتوانند پس از مرخصی زایمان با حضور در محل کار، مشکلی برای تغذیه نوزاد تا دو سالگی نداشته باشد و حقوق مادر و کودک حفظ شود.

«معصومه سروی» با اشاره به مزایای استفاده از شیر مادر با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر بروز بسیاری از بیماری‌ها در نوزادان و شیرخواران مانند سرطان‌های دوران کودکی، آلرژی و آسم را کاهش می‌دهد عنوان کرد: تغذیه نوزاد با شیر مادر از بروز دیابت و فشار خون در بزرگسالی جلوگیری می کند.

او تاکید کرد: بر اساس قوانین جوانی جمعیت باید اتاق های مادر و کودک در تمامی دستگاه ها و ادارات دولتی ایجاد شوند که این موضوع کمک بزرگی به مادران شاغل و مراجعان در ادارات می ‌کند.